Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tekstfeltet i kladde

0
Hvis man udnytter tekstfeltets fulde længde på 260 karakterer, smadrer man både udskrift og skærmbillede, hvis man udskriver/viser et kontokort / kontoudtog.

På udskriften kommer kun venstre halvdel af rapporten med, og på skærmbilledet skal man bruge fuld skærmvisning. På telefon, iPad og laptop er det en umulighed.
i Forslag » Andet af (26.5k points)

1 Svar

Hej Erik,

Jeg tænker, at du her omtaler den tekst, der kan angives på en postering i kassekladden. Hvis det er forkert, så ret mig gerne.

Dette felt er for ca. et års tid siden, blevet ændret, så det kan indeholde flere tegn. 250 for at være præcis. Du skriver 260. Jeg er derfor ikke helt sikker på om der er tale om en tastefejl, eller jeg har misforstået, hvilket felt det drejer sig om.

Grunden til dette var, at der kan udlignes en masse forskellige faktura med en betaling og der ved denne betaling bliver dannet en masse tekst som hurtigt løber op mod 250.

Det har så også betydet, at visningen kan være lidt skæv, hvis du kigger på et kontoudtog. Jeg kan sagtens se det ser lidt sjovt ud når man trækker i vinduet.

Det jeg dog vil høre om er, hvad skal der gøres anderledes? Når jeg se visningen, så kan vi godt blive enige om det er lidt 'grimt', men jeg ser ikke, hvordan det skal gøre anderledes uden at fjerne tekst.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Ja jeg vil jo helt klart foreslå, at når alle tegnmuligheder udnyttes i en tekst, så skal teksten fordeles over flere linjer, så rapportens format opretholdes.

Da jeg ikke her kan vedhæfte en udskriftsfil, sender jeg den til din e-mail. Så kan du jo vurdere, om det er noget, du ville sende ud til en kunde.

Og ja, det er kun venstre halvdel af udskriften, der kommer ud til print, når du vælger "Udskriv". Vælger du "vis kontoudtog", er udskriften OK. Men hvorfor er de 2 udskrifter ikke ens?

Hej Erik og tak for din mail. 

Jeg kan godt se, hvad du mener i forhold til billedet. Jeg kan godt genskabe det du oplever. Det er dog kun, hvis jeg ikke bruger mellemrum i teksten. Hvis jeg angiver et mellemrum, så bliver det fordelt ned på linjerne under og alt information er synlig.

Jeg gætter på, at teksten her bliver dannet ud af en automatisk tekst i din opsætningen. Hvordan har du skrevet derinde? Jeg har nemlig prøvet med, hvad jeg går ud fra er samme opsætning, og min udskift ser fin nok ud. 

 Den ser således ud:

Du kan her se, at den starter en linje to med flere numre. Jeg håber det et til se på billedet. Det undrer mig lidt at du får en anden visning. Jeg vil dog give dig ret i, at alt skal være synligt. 

Jeg vil i samme omgang gøre dig opmærksom på, at du kan sende et kundekontokort uden at skulle printe/downloade billedet her. 

Du kan oppe til højre i rapport trykke på en lille kuvert, hvorefter du kan sende et kontokort. Der står 'Email kontoudtog'. Så kan du sende det direkte til kunden. Her vil linjer blive fordelt, så alt er synligt. 

 

Hej Jesper.

Jeg sendte dig en mail med min udskrift. Har du ikke modtaget den?

Og ja, som jeg også har skrevet ovenfor, så ved jeg godt, at jeg kan udskrive via ikonet "Vis kontoudtog". Men hvorfor 2 muligheder, når den ene ikke virker?

Hej Erik,

Jeg har modtaget din mail og jeg har prøvet at finde ud af, hvorfor du får den udskrift frem. Det er derfor jeg spørger ind til din opsætning. Jeg kan nemlig ikke genskabe det du oplever, hvis jeg bruger mellemrum i posteringsteksten, hvilket det ligner du også gør. Hvis teksten står i en lang linjen uden mellemrum, så oplever jeg det samme som dig.

Hvis det er en fejl i systemet, så er vi nødt til at identificere, hvad der går galt for at kunne rette det. Det er derfor jeg spørger lidt ind til din opsætning.

Det leder lidt videre til næste del omkring de to muligheder.

Ligegyldigt, hvor mange muligheder du har til rådighed, så skal de selvfølgelig alle samme virke efter hensigten. Omvendt vil jeg også sige, at det kun giver mening at bruge den, der virker, hvis du nu har muligheden. Der kan selvfølgelig være en grund til, at du hellere vil bruge den ene frem for den anden og det er helt fair. Jeg ville dog lige understrege, at du har en mulighed ved hånden. Du kan endda sende den direkte ud at skulle til at gemme ned og sende fra et andet system. Jeg vil derfor påstå, at det er hurtigere og nemmere at gøre det på denne måde.

Når noget er hurtigere og nemmere, så vil jeg altid foreslå at bruge den arbejdsgang frem en mere tung og langsom proces. 

Så når nu der er to muligheder, hvorfor ikke bruge den hurtigeste? wink