Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for import ved hjemtagelse af varer

+1
Hej E-conomic

Vi er blevet glade for skiftet til Jer fra en vis anden, men der er nogle processer som er meget tidskrævende i E-conomic, bl.a. hjemtagelse af varer.

Udover at hjemtagelse af varer er tidskrævende er risikoen for fejl også ret stor, da alt skal tastes manuelt. I 99% af tilfældene har vi alle data omkring vareleverancen fra vores leverandører og kan på 1-2 minutter lave en CSV fil med f.eks varenummer, antal vi har modtaget m.v.

Under 'Lager', 'Køb', 'Modtagelse' hvor hjemtagelse sker er der mulighed for eksport.

Kan I ikke tilføje en mulighed for import også?

Pft

Thomas
i Forslag » Andet af (130 points)
opdateret af 🔒
Hej igen Thomas

Efter at have talt med vores udviklingsafdeling har jeg fået at vide, at de er helt klar over, at importfunktionen ikke er helt optimal. De har det på tegnebrættet på nuværende tidspunkt, men jeg kan desværre ikke give en tidshorisont, da der er mange andre projekter/ideer der bliver prioriteret højere lige nu.

Indtil vi ved noget mere, vil jeg foreslå dig at bruge lagerregulerings funktionen, da du kan importere filer her.

Jeg er enig i, at det måske ikke er helt optimalt da ,som du rigtig nok selv nævner, ikke er hele ideen med bestilling/modtagelses proceduren

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Susan

1 Svar

Hej Thomas

Tak for dit indlæg. Jeg kan godt se din pointe, at det kunne være rart med en import mulighed for modtagelse. I øjeblikket findes den dog ikke.

Jeg skal lige høre dig, hvordan I laver bestillinger hos jeres leverandører, for hvis i bruger bestillings funktionen kan I herfra lave modtagelsen automatisk, så I slipper for at sidde og taste det hele.

Det kræver dog at I skal indtaste det i bestillingen.

Alternativt kan I lave modtagelsen som en lagerregulering. Den kan I nemlig importere som csv fil. På den måde kan I nemlig også se den finansmæssige værdi af lageret, selv om I ikke har bogført vareleverandør fakturaen endnu.

Vend endelig tilbage, hvis det ikke giver mening

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Susan

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej Susan

Tak for din tilbagemelding.

Vi bruger ikke bestillingsfunktionen i dag, men pointen er, som du også selv konkluderer den samme, nemlig at der også her mangler en import funktion for at undgå manuelt tastearbejde og risiko for fejl.

Hvorvidt import funktion tilføjes under bestillingsfunktion eller hjemtagelse er således underordnet for os. Uanset hvor den tilføjes, vil den gøre meget stor gavn.

Jeg har godt set at der under lagerregulering er mulighed for import. Men, jeg synes hele pointen med bestillingsfunktion, hjemtagelse og andre features i lagermodulet dermed mistes.

Håber det kan lykkedes med import under bestillingsfunktion eller hjemtagelse :)

God weekend

Vh

Thomas
Hej igen Thomas

Vi har haft møde med vores udviklere og diskutteret dit forslag om import.

De fortæller at de generelt er ved at kigge på importfunktionen og at dit foreslag er indkluderet i dette

Vi kan på nuværende tidspunkt ikke komme med en tidshorisont, men du vil høre fra os når vi ved noget mere