Hej Charles
Jeg forestiller mig, at man eventuelt kan placere funktionen i Rapporter -> Posteringer.
Her kan man i billedet vælge 'Posteringstype'. Her er der mulighed for at vælge Lev.faktura i feltet posteringstype. Det vil nok være nødvendigt at indsætte et felt med navnet 'Leverandørfakturanr.'
Dette felt søger i databasens register med navnet Fakturanr. Registreret er det samme som i Regnskab -> Kassekladder. Type -> Leverandørfaktura -> Fakturanr.
Hvorfor det er nødvendigt og ikke bare gå ind på leverandørens kontokort ?
Hvis vi f.x. tager HCS i vort firma, er der alene på HCS 9.023 poster. Det betyder, at hvis jeg skal finde noget der er / måske er bogført, vil det være en vanskelig opgave, Desuden kunne vi ved en fejl have bogført den på f.x. DSV. Her har vi så 1.761 poster.
Det vil holde en person beskæftiget i ganske lang tid, hvis det er det der er tilfældet.
Hvordan skal det så fungere
Jeg forestiller mig ovenstående placering. Der tilføres det ovenfor nævnte felt. Der søges i ovennævnte register.
Herefter fremkommer en liste med fundne fakturaer med det søgte fakturanr. Fakturanummeret kan jo være benyttet af forskellige leverandører. Posteringen inkl. indskannet faktura kan klikkes op.
Håber ovennævnte var svar - ellers er i naturligvis velkommen.
Mvh
Steen Gerner