Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




inbox-kundeindbetalinger

+1
Det er meget ønskeligt, om modulet inbox kan håndtere posteringtypen ”kundeindbetalinger”. Kan p.t. kun håndtere posteringstypen ”Finansbogføring”).

Logicmedia lever ikke af udgifter men af indbetalinger. Dvs. at vi har relativ få udgiftsbilag men ret mange, ja temmelig mange, indbetalingsbilag.

Vi abonnerer p.t. på tillægsmodulet Indbox; men har ikke den store glæde at det, og overvejer at opsige det. Anderledes vil det stille sig, hvis posteringstypen ”kundeindbetalinger” optages i modulet.

Kan sådant et ønske indfries?

Vores aftalenummer er: 812962

Venlig hilsen

Ernst

Møller-Nielsen

 

 

Afs.:

Ernst Møller-Nielsen

Regnskab/økonomi

LOGICMEDIA as

Sofiendalsvej 87

9200 Aalborg

 

Tlf.: 0045 2217 8183

e-mail: ernst@logicmedia.dk
i Forslag » Andet af (130 points)

1 Svar

Hej Ernst, 

Jeg vil starte med at være ærlig omkring, at det ikke er tanken at smart inbox skal kunne håndtere indbetalinger. Ideen bag har ikke været at håndteringen af disse skal den vej igennem.

Jeg er dog lidt interesseret i, hvordan du arbejder i forhold til indbetalingsbilag. Lidt groft sat op, så vil jeg sige, at smart inbox inbox tager sig af udgiftsbilag mens ind- og udbetalinger bliver håndteret gennem banken. Alt hvad der vedrører banken har vi lavet bankafstemningen til at løse. Jeg vil derfor høre om du bruger bankafstemningen? Hvis du gør, så vil jeg høre om du også bruger vores autobank

Det er nemlig et modul, der automatisk kan trække dine ind- og udbetalinger ind i e-conomic, så du kan fordele dem ud på dine kunder. Hvis teksten fra banken indikere fx fakturanummer, så kan hele kontering og udligning endda klares automatisk, så du slipper for at sidde med de her indbetalingsbilag og gøre det manuelt. 

Hvordan lyder det? Hvis du ikke har hørt om de her muligheder før, så kan jeg få en supporter til at ringe dig op og give dig en mere grundig gennem af, hvordan det fungerer og hvilke fordele det giver dig.

Hvis du har hørt om det, så vil jeg lige høre, hvad der gør du ikke kan bruge det? Så vi kan kigge på, hvad der skal være anderledes. 

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper!

Tak for tilbagesvar. Jeg svarer lidt sendt tilbage pga. ferie og travlhed.

Jeg har for længst forsøgt mig med det omtalt modul "autobank", men det synes at være ubrugeligt - for os.

Dels optræder der hverken kundenummer eller fakturanummer på tekststrengen på bankens kontoudtog. Det optræder først når der "klikkes" på tekststrengen på kontoudtoget og et nyt skærmbillede optræder med specifikationen. På specifikationen optræder herefter kundenummer og typisk flere fakturanumre. Men denne specifikation kan i øvrigt ikke udtrækkes som en Excel-fil e.a, hvilket jo er en forudsætning for at kunne bruge "autobank"

Endvidere har vi mange fakturaer der lyder på sammen beløb, også på sammen kundenummer, så vi kan ikke forlade os på "match".

Altså jeg kan ikke få øje på nogen effektiv automatisk udligning og kontering.

Med mindre jeg er "blind" over for autobanks muligheder for automatisk udligning og kontering, synes jeg fortsat at der er behov for at få Inbox opsat til at kunne håndtere indbetalinger. Som systemmand synes jeg at det må være ret simpelt at få opsat "Inbox", så den også kan håndtere typen  "kundeindbetalinger" - i har jo kodningen fra finansbogføringsmodulet.

Er der ikke vilje til at få indbox opsat til indbetalinger, vil vi overveje at opsige "inbox".

Venlig hilsen

Ernst
Hej Ernst,

Det er helt fint du først svarer nu. Der skal jo være plads til ferie.

I forhold til autobank, så er jeg ked af, hvis du ikke føler du får den værdi der er tiltænkt i det.

Set fra et overordnet perspektiv, så er tanken som sagt, at inbox er til udgifter, hvor betalinger håndteres gennem banken. Jeg vil dog ikke fuldstændig afvise, at der kan være områder her i mellem, hvor ingen af delene fungerer.
Derfor er jeg lidt nysgerrig på, hvordan det skal håndteres med inbox og indbetalinger. Inbox er bygget som en håndtering af dokumenter/bilag.

Lad os sige du kan oprette kundeindbetalinger i inbox. Hvordan skal det så fungere i forhold til at udfylde disse felter? Ville det være en manuel proces, hvor du blot har muligheden for at taste det hele? Det tror jeg nemlig du har ret i ikke vil være en kæmpe opgave, uden jeg selv er skarp på kodningen. Jeg vil endda sige du allerede i dag har muligheden, hvis du arbejder på en lidt anden måde. Omvendt vil det være en noget større opgave, hvis der skal kunne findes oplysninger og auto udfyldes.

Jeg håber du er frisk på at uddybe her. Så vil jeg prøve at gå videre med det internt og se, hvordan planerne ser ud. Jeg ved nemlig vi kommer til at kigge på hele inbox modulet, så det kan være det kan passes ind i disse planer :)
Hej Jesper!

Tak for lydhørhed.

Såfremt der i Inbox kan håndteres kundeindbetalinger, vi jeg benytte det således:

Dagens indbetalte fakturaer scannes ind i Indbox, og her aflæses de via OCR-scanning. Voila …

Den box-maske, der skal komme frem ved ”kundeindbetalinger”, skal være den samme som ved ”Finansbogføring – ny postering - kundeindbetalinger”

Fakturerne der scannes/indlæses er salgsfakturakopier, der er printet ud fra e-conomic. Nej, vi sidder ikke hver dag og printer fakturaer …

Vi har en meget håndfast styring af vores debitormasse i form af at vi har ”ikke-betalte fakturaer” siddende i en mappe: ”Ikke betalte fakturaer”. Herfra tager vi dagligt de fakturaer der er betalt, og scanner ind.

Simpelt, ordentligt og sikkert. Aldrig vrøvl med afstemning og kunder - på trods af at kunder indbetaler såvel forkerte beløb, henviser til forkerte fakturanumre og bruger forkerte kundenumre. Fejl styres elegant og sikkert via den manuelle håndtering. Hos os håndteres kundefejl derfor med et smil …

Venlig hilsen

Ernst
Hej igen Ernst,

Jeg prøver at arbejde lidt med sagen herinde. Jeg kan ikke love noget, men jeg prøver at undersøge, hvordan vi kan forbedre denne arbejdsgang.

Bare for at være nysgerrig, hvis autobank ville være i stand til at hente OCR-linjen fra banken, ville det så virke? Så behøver du ikke have det i selve teksten, men blot at informationen er i banken.

Jeg spørger bare lige for at flest muligheder at arbejde med fremadrettet :)
Hej Ernst,

Efter at have snakket omkring det herinde, så vil jeg afvise, at der kan håndteres kundeindbetalinger i Smart Inbox.

Vi vil forsat arbejde på at forbedre mulighederne via banken, så du måske får en bedre og nemmere arbejdsgang den vej gennem :)

Rigtig god dag
Vi må tage til efterretning, at i afviser at udvide leverandørmodulet Smart Inbox med kundeindbetalinger.

Da vi som tidligere omtalt ikke  lever af leverandørfakturaer; men af medarbejdere og indbetalinger, har vi opsagt Smart Inbox.

Vi vil meget gerne deltage i at forbedre mulighederne for at få bogført indbetalinger til bankkonti på en selvlæsende måde - f.eks. via "Bank-modulet".

Venlig hilsen

Ernst

Hej Ernst, 

Det er helt fair, at i afmelder et modul, som ikke skaber værdi for jer. 
Som sagt vil vi ikke udbygge Smart Inbox i den retning, da vi har tiltænkt den arbejdsgang til at foregå via banken. 

Rigtig god weekend smiley