forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for at "afvente" betaling på en købsfaktura

0
Efter skifte til e-conomic i 2017 fra andet system, så mangler jeg meget en "afventer knap" ved bogføring af en leverandørfaktura. Byggeledelsen/projektledelsen har ofte mange fakturaer som er korrekte, men af en eller anden årsag ikke må "betales" før end...… For ikke at håndtere denne manuelt  og bogføre den frem til fx 311218, så den ikke kommer ud af banken. Så kunne det være fantastisk hvis der kunne oprettes et felt med afventer, hvor man kunne sætte flueben, indtil godkendelse fra projektledelsen kom. Herefter kunne det fjernes og automatisk køres i banken.
spurgt 4 Jul, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af Lene Kvist-Madsen (120 points)

2 Svar

Hej Lene og tak for dit forslag,

Når du siger den ikke skal betales før en eller dato, så vil jeg antage, at I bruger funktion til betalinger under regnskab -> bank -> betalinger.

Hvis det er rigtigt, så er jeg ikke sikker på, at jeg forstår jeres udfordring.

Jeg tænker i laver en faktura, men hvad skulle det hjælpe at bogføre den d. 31.12.18? Jeg spørger for at finde en anden løsning på problemet og her er jeg nødt til at vide, hvorfor i gør som i gør.

En anden jeg bider mærke i er, at der bogføres en faktura som ikke skal betales nu. Her kan man lade være med at sætte betalingsbetingelse på eller rykke forfaldsdatoen frem.

Jeg håber du er frisk på at uddybe, så vi kan kigge på om vi kan løse det allerede med funktionalitet, der findes i dag, eller måske kigge på at udbygge med mere funktionalitet.

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 4 Jul, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (86,410 points)
Man kan også vente med at sende den pågældende betalingslinje til banken indtil en godkendelse foreligger.

Dermed er indkøbsfakturaen/forpligtelsen registreret i systemet, men ikke betalingen.

Forslaget kunne derfor være, at "afventer"-feltet placeres i Bank / Betalinger.
Hej Erik og tak for at byde ind,

Jeg kan godt se tanken bag det du beskriver her.

Hvad der virker bedst vil jeg vurdere ud fra om andre brugere også byder ind her :)
Hej igen Lene,

Jeg kan se du ikke er vendt tilbage her. Jeg må sige, at jeg ikke helt forstår problematikken. Som jeg forstår det, så vil du gerne vente med at lave betalinger, men ikke selve bogføringen. Det vil jeg tro du godt kan.

Du er derfor meget velkommen til at følge op igen, ellers vil jeg ikke gøre mere herfra.

Rigtig god dag :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 1 Aug, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (86,410 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”