Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for at "afvente" betaling på en købsfaktura

0
Efter skifte til e-conomic i 2017 fra andet system, så mangler jeg meget en "afventer knap" ved bogføring af en leverandørfaktura. Byggeledelsen/projektledelsen har ofte mange fakturaer som er korrekte, men af en eller anden årsag ikke må "betales" før end...… For ikke at håndtere denne manuelt  og bogføre den frem til fx 311218, så den ikke kommer ud af banken. Så kunne det være fantastisk hvis der kunne oprettes et felt med afventer, hvor man kunne sætte flueben, indtil godkendelse fra projektledelsen kom. Herefter kunne det fjernes og automatisk køres i banken.
i Forslag » Andet af (120 points)

2 Svar

Hej Lene og tak for dit forslag,

Når du siger den ikke skal betales før en eller dato, så vil jeg antage, at I bruger funktion til betalinger under regnskab -> bank -> betalinger.

Hvis det er rigtigt, så er jeg ikke sikker på, at jeg forstår jeres udfordring.

Jeg tænker i laver en faktura, men hvad skulle det hjælpe at bogføre den d. 31.12.18? Jeg spørger for at finde en anden løsning på problemet og her er jeg nødt til at vide, hvorfor i gør som i gør.

En anden jeg bider mærke i er, at der bogføres en faktura som ikke skal betales nu. Her kan man lade være med at sætte betalingsbetingelse på eller rykke forfaldsdatoen frem.

Jeg håber du er frisk på at uddybe, så vi kan kigge på om vi kan løse det allerede med funktionalitet, der findes i dag, eller måske kigge på at udbygge med mere funktionalitet.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Man kan også vente med at sende den pågældende betalingslinje til banken indtil en godkendelse foreligger.

Dermed er indkøbsfakturaen/forpligtelsen registreret i systemet, men ikke betalingen.

Forslaget kunne derfor være, at "afventer"-feltet placeres i Bank / Betalinger.
Hej Erik og tak for at byde ind,

Jeg kan godt se tanken bag det du beskriver her.

Hvad der virker bedst vil jeg vurdere ud fra om andre brugere også byder ind her :)
Hej igen Lene,

Jeg kan se du ikke er vendt tilbage her. Jeg må sige, at jeg ikke helt forstår problematikken. Som jeg forstår det, så vil du gerne vente med at lave betalinger, men ikke selve bogføringen. Det vil jeg tro du godt kan.

Du er derfor meget velkommen til at følge op igen, ellers vil jeg ikke gøre mere herfra.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)