Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ubetalte Salgsfaktura, bør vise ALLE ubetalte salgsfaktura

0
Det er enormt misvisende og en hel del frustrerende at Ubetalte Slagsfaktura, på forsiden ikke viser Ubetalte Salgsfaktura, men kun faktura fra salgs modulet i e-conomic, som ikke er udlignet.

I stedet burde det vise ALLE salgs faktura, so mikke er udlignet.

Når man f.eks. opretter Manuelle kunde faktura, så angiver man alle de nødvendige oplysninger som skal bruges for at vise data rigtigt, så det er bare et spørgsmål om hvorvidt modulet/grafen på forsiden er en fejl. at den tager data fra det forkerte sted.

Hvis ikke det er en fejl, så er der ikke nogen teknisk fornuftig grund til hvorfor den ikke tager de manuelle faktura med, for alle data der skal bruges er tilstede.

Kan vi ikke få rettet det?

Med venlig hilsen

Jonas Christoffersen
i Forslag » Andet af (150 points)

1 Svar

Hej Jonas,

Jeg kan godt forstå din tanke her og du har ret i, at de nødvendige data er til rådighed.

Når vi snakker salgsfaktura og manuelle kundefaktura, så har tanken været, at salgsfaktura er noget man sender til kunden og derfor giver vi et overblik over, hvor mange af de faktura som kunden har modtaget de ikke har betalt. En manuel kundefaktura er en faktura som kunden ikke har modtaget fra e-conomic. Dem kan du simpelthen ikke sende afsted og derfor er de ikke med.

Jeg vil derfor lige høre, hvordan du bruger de manuelle kundefakturaer til at styre dine kunder med? Min umiddelbare tanke er, at du har en integration, men jeg vil meget gerne lige være sikker.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Vi har et eksternt system, som håndtere kontrakter og bedre kan håndtere fakturering end e-conomic er i stand til.

Der er ikke nogen direkte integration (Skal have kikket på om jeg kan få de XML faktura jeg kan få ud af det andet system til at flyde over i e-conomic) men når vi sender en faktura fra det andet system er indscannings emailen i e-conomic automatisk på BCC så vi kan oprette fakturaen i e-conomic. Det andet system kan ikke håndtere Finans delen, så det er der e-conomic kommer ind i billedet.
Hej igen Jonas,

Tak for forklaringen. Det er helt fair, hvis det fungerer bedre for dig.

Jeg vil lade dit forslag ligge i et par uger, så vi kan se, hvor mange andre brugere, der er enige med dig i, at dette er noget de mangler. Det er vigtigt for at se på, hvor mange brugere, der efterspørger ny funktionalitet og derfor gør jeg det på denne måde.

Jeg vender tilbage :)
Hej Jonas,

Jeg beklager den lange svartid her over sommerperioden.

Vi vil i denne omgang ikke kigge på at få manuelle kundefaktura med på forsiden. Vi har andre forslag liggende, som flere kunder har efterspurgt og derfor vil vi starte med dem.

Når det er sagt, så vil jeg gøre dig opmærksom på, at du kan trække en rapport, som vil vise dig de forfaldne beløb for alle faktura.

Du skal ind under rapporter -> kunder -> debitorsaldoliste.

Her vil du kunne få et bedre overblik over alle faktura og hvornår de forfalder. Jeg vil endda sige, at denne er mere detaljeret. Spørg endelig, hvis du er i tvivl om, hvordan denne rapport skal trækkes, eller hvad visningen betyder :)