Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk udlæsning af data

0
Hejsa

Vi har opsat nogle webhooks, så de systemer vi bruger udover e-conomic får opdateret deres stamdata hurtigst muligt efter en ændring (fx. tilføjelse af nyt projekt).

Er det ikke muligt på samme vis at sætte systemet op til at fx oprettelsen af et nyt projekt, automatisk trigger en udlæsning af projekter og lægger filen et givent sted på den aktive computer?

(mit alternativ er at manuelt skulle ind og finde udtrækket via "export data" - og det skal jeg så gøre hver gang, der kommer et nyt projekt)

Venlig hilsen

Jørgen
i Spørgsmål » Andet af (710 points)

1 Svar

Hej Jørgen,

Til at starte med vil jeg sige, at det ikke er muligt med de funktioner, der er inde i e-conomic lige nu. Vi har et API, hvor man nogle gange kan lave en speciel opsætning og her vil jeg lige undersøge, hvilke muligheder vi har.

Inden jeg gør det, så vil jeg dog lige spørge lidt ind. Når du siger du bruger webshooks til at få opdateret andre systemer, så er jeg ikke helt med på, hvad du gerne vil bruge et dataudtræk med en fil til? Det lyder som du vil gemme den på din computer et sted.

For at være helt sikker på, at jeg forstår dig korrekt, så håber jeg du vil hjælpe mig med at opklare det spørgsmål :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det er fuldstændig korrekt antaget.

Vi bruger webhooks til at sikre hurtig opdatering af Intempus og EY-faktura.

Vi har dog en anden intern lagerstyringsløsning, hvor håndholdte scannere finder deres stamdata på vores netværk (nemlig et givet sted på i folder på computeren). Det er disse data, som jeg gerne vil have automatisk opdateret, når der kommer nye projekter til.

Så hvis man kunne lave den helt basale løsning, at oprettelsen af et nyt projekt triggede, at der blev udlæst en ny fil af projekter, som blev placeret på c:\xxxxx, så ville det være helt suverænt...

mvh

Jørgen
Hej Jørgen og tak for at følge op.

Jeg vil lige undersøge og så vender jeg tilbage :)
Hej Jørgen,

Jeg har snakket med en af vores dygtige API folk.

Du kan nemlig ikke sætte systemet op til at gøre dette uden at bruge API'et. Det skal siges, at jeg ikke er ekspert på det område, men jeg har fået at vide, at man kan lave et tjek via API'et på, hvor mange projekter der er oprettet i e-conomic. Hvis det tjek laves løbende, lad os sige hvert 5 min, så vil kan der baggrund af dette trækkes data ud. Det vil så ikke lave et træk lige i det du opretter projektet, men det vil ske løbende i de intervaller, der er valgt.

Hvis du er skarp på vores API, eller du har en person som er, så kan i skrive til API@e-conomic.com og få en bedre og mere konkret forklaring af, hvordan det gøres.

Hvis du ikke er så stærkt i, hvordan et API fungerer, så vil jeg anbefale dig at forhører dig hos person, som er bedre på området.

Jeg håber mit svar giver lidt mening, ellers må du endelig sige til.

Rigtig god dag :)