forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Subtotaler fra TimeLog til e-conomic

0
Vi er virkelig glade for at benytte TimeLog/e-conomic integrationen, men vores faktura bliver til tide virkelig lange og uoverskuelige for vores kunder.

I TimeLog kan dette løses ved brug af subtotaler, men disse kommer ikke med ved overførslen til e-conomic.

Er der noget, som vi kan gøre noget anderledes, så de kommer med?
spurgt 29 Jun, 2018 i Forslag » Fakturalayout af Mette Thomsen (130 points)
status opdateret 29 Jun, 2018 af Susan Jensen

1 Svar

Hej Mette

Tak for dit indlæg. Jeg har læst det med stor interesse og for mig giver det rigtig god mening. Jeg kan forstå at du allerede har snakket med min kollega Niels over mail om det, hvor han foreslår at du evt. kunne sende fakturarne ud direkte fra TimeLog til dine kunder inklusive subtotaler og så simpelthen bare bogføre den uden at sende den i e-conomic.

Jeg vil lade dit foreslag stå her på Forum i 14 dage, for lige at se vores andre kunders kommentarer til dit indlæg og om det evt. er noget vi vil prøve at implementere, hvis der er andre der savner denne funktion i e-conomic.

Du hører fra mig inden for 14 dage

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan

Venlig hilsen/Best regards

 

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 29 Jun, 2018 Forslag af Susan Jensen (21,800 points)
Hej Susan,

Fordelen ved integrationen forsvinder i høj grad, hvis vi manuelt skal til at bogfører og sende fra 2 forskellige systemer samtidig med de faktura der fremkommer i vores økonomisystem ikke er magen til dem kunderne modtager.

Derfor er løsningen med at sende faktura fra timelog og undlade og sende den bogførte i e-conomic på ingen måde en reel løsning for os med det antal faktura og kunder vi har.

Mvh. Mette
Hej igen Mette

OK, tak for din forklaring. Som sagt lader jeg lige dit indlæg ligge i 14 dage, for lige at se kommentarer fra vores andre kunder til dit indlæg og om det er noget vi vil overveje at implementere

Du hører fra mig inden for 14 dage

Hilsen Susan
Hej Mette :)

Jeg tillader mig at svare for Susan her.

Selvom vi sagtens kan følge tankegangen bag dit forslag, så er det ikke noget vi vil arbejde videre med nu og her.

Det skal dog siges, at subtotaler kan laves manuelt. Du kan oprette en ny varelinje og ikke angive et varenummer. Herefter kan du frit skrive i varenavn. Hvis du gør det, så vil du lave en linje med tekst, men som ikke har betydning for beløbet. På den måde kan du angive en fritekst mellem linjerne.

Forslaget du kommer med her falder i kategorien for design og layout. Det er ikke et sted i programmet, hvor vi i den nærmeste fremtid vil fokusere.

Hvis/når vi kigger på en ny måde at have en opsætning af layout, så giver det helt sikkert mening at kigge på dette. Ellers vil jeg sige, at det ikke er noget du skal forvente at vi implementerer i den nærmeste fremtid.
Hej igen,

Det er helt klart jeres valg. Jeres løsning giver mig muligt for manuelt at lave en linie med tekst - jeg ville i så fald skulle skrive subtotalen af timer & beløb i teksten - og skulle udregne det manuelt. En hel masse mauelle processer.

Igen er ideen om at jeg skal til at oprette subtotaler - denne gang manuelt efter overførsel måske muligt for en mindre virksomhed - men det ville være en helt håbløs opgave i vores tilfælde.

Vi må klarer os uden eller finde en anden måde at udsende faktura.
Hej igen Mette,

Jeg er glad for du accepterer vores prioritering og at du kan bruge den løsning jeg præsentere, trods de manuelle processer der følger med.

Jeg er helt med på, at det ville være en nemmere løsning, hvis de kunne dannes selv.

Rigtig god dag :)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”