Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




CSV import af leverandør faktura

+2
Hej,

Når man importerer leverandør faktura igennem en csv import, er det ikke mulighed at vælge en "payment type", den kommer kun ind som "none", hvilket gør at fakturaen aldrig rammer bankmodulet.

Der er pt mulighed for at indtaste alle relevante oplysninger, pånær "payment type" og "message" - hvilket i sidste ende betyder at nuværende csv import af leverandør faktura ikke er brugbar.

Vil det være muligt at tilføje "payment type" og "message" i csv importen? Det kan også være en mulighed at kun tilføje "message", men hvor "payment type" bliver valgt ud i fra den faste "payment type" der allerede er valgt for den givne leverandør.

Dette vil kunne spare os for flere timers manuelt arbejde pr uge.

 

Mvh. Thomas
i Forslag » Andet af (170 points)
opdateret af 🔒
Hej,

Jeg oplever også dette som et stort problem, ved CSV Import af faktura. Det er særligt frustrerende når man har flere hundrede faktura om måneden, men ikke kan vælge payment type.

 

Mvh.

Sakari
Det er et super godt foreslag Thomas. Vi står selv og har søgt efter denne funktion og den ville kunne gøre livet som revisor en del nemmere.

Og som du selv nævner så er det en mulighed at finde alle andre informationer, bare ikke disse to, hvilket gør at man ikke kan benytte denne funktion med fordel endnu.

Jeg håber også E-Conomic vil tage dette til overvejelse og gøre noget ved det.

 

Mvh. Christian
Hej Thomas, Sakari og Christian

Jeg følger lige op for Susan her. Hun er så heldig at have ferie, men derfor skal i ikke snydes for et svar.

Jeg kan sagtens følges jeres tankegang omkring at importere dette ind i kassekladde.

Som udgangspunkt giver det mening, at de felter vi har kan eksporteres og importeres. Det gælder ikke kun betalingstype, men generelt i hele e-conomic.

Derfor har vi også samlet til bunke med alle de import/eksport muligheder, der burde være. I stedet for at vi løbende skal udbygge et felt af gangen, så har jeg gemt til vi en dag kommer til at kigge på import generelt i hele e-conomic.

Det kan være vi ændrer på hele den måde import fungerer og derfor vil jeg i første omgang afvise, at vi vil udbygge i den her retning for nu.

I skal dog vide, at vi har noteret, at denne mulighed mangler i importen, så forslaget er ikke afvist permanent, men det bliver ikke i den nærmeste fremtid.

Mange tak for i har budt ind. Det er helt sikkert noteret herinde :)
Hej Jesper,

Tak for dit svar - dog er jeg ked af svarets indhold, da det vil være en feature der vil optimere måden at bogføre på og spare os, og alle andre, for mange timers manuelt arbejde på ugentlig basis. Jeg kan godt forstå at I gerne vil optimere hele måden at kigge på import på, men jeg kan ikke forstå at I ikke vil lave en fix af leverandør faktura problemet, da I allerede har lavet 90% af featuren, I mangler bare de sidste 10% der gør at den vil være brugbar.

Har du et estimat på hvornår i vil begynde at kigge på dette? Hvis der går for lang tid før det bliver implementeret, bliver vi desværre nødt til at kigge efter andet økonomiprogram der allerede har denne feature.

Mvh.

Thomas.
Hej Jesper,

Jeg forstår tankengangen i ikke at skulle udbygge et felt adgangen, og istedet lave en gennemført implementering af import strukturen, men som du selv siger så bliver det ikke i den nærmeste fremtid at det bliver lavet. I har lavet en glimrende funktion som tilader at man CSV Importere betalinger og sætte til betaling i bankmodulet, men i mine øjne mangler i de sidste 10% før det kan anvendes optimalt!

Det er kritisk at man skal kunne vælge "Payment type" / "Text" da det ellers fjerner pointen ved at kunne klare betalinger via CSV import. Det vil i min optik skabe meget værdi til platformen.
Hej igen,

For at være ærligt, så har vi ikke planlagt det. Derfor kan nu sige, at det med stor sandsynligt ikke bliver i år og nok heller ikke i Q1 2019. Det betyder dog heller ikke, at jeg kan sige det bliver i Q2 2019. Det kommer an på, hvad planerne er til den tid.

Svaret er derfor, at jeg ikke kan sige noget om, hvornår det bliver, men at vi har intentioner om at forbedre det på et tidspunkt.

Når nu i importerer jeres faktura, så vil jeg høre, hvorfor i ikke anvender smart inbox? Det er ret nyt modul vi har fået, hvor i kan sende/uploade jeres leverandørbilag, som alligevel skal med, direkte ind i e-conomic. Her kan betalingstypen aflæses og lægges ind i kassekladden.

Så slipper i helt for import og filer, der skal indlæses, behandles mm.

Hvis i ikke har hørt om vores Smart Inbox, så må I endelig sige til, hvis i har fravalgt det af den eller anden årsag, så hører jeg meget gerne mere til det, da det er ret nyt produkt, som vi gerne vil tilpasse jeres behov :)

1 Svar

Hej Thomas

Jeg har med stor interesse læst dit indlæg og jeg lader dit indlæg stå herinde i ca. 14 dage, så andre af vores kunder kan komme med deres kommentarer.

Du hører fra mig, når vi har læst de forskellige kommentarer til dit indlæg og senest inden for 14 dage

Med venlig hilsen

Susan

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)