Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lagerstyring - visning af ordrenummer på faktura og "overfør til levering"

+1

Jeg har 2 spørgsmål:

  1. Når jeg vælger ”overfør til levering”, så er den som standard sat op til at vælge ”varer der er til rådighed” – det vil jeg have ændret til at den som standard vælger ”alle varer”, hvordan gør jeg det?
  2. Hvordan fjerner jeg på fakturaen ”ordrenummer”, når en ordre er ”sendt”? Jeg har fjernet linjen ordrenummer i layout, men den smider det stadig på, når jeg fakturerer en ordre, der er ”sendt”. Jeg vil ikke have den vist på min faktura, da det jo aldrig er det rigtige ordrenummer, som den viser
i Spørgsmål » Lager af (690 points)

1 Svar

Hej Pernille

1) På nuværende tidspunkt vil den altid vælge "varer til rådighed", men det er da noget vi vil overveje at tage op, så man evt. kan vælge det man gerne vil have som standard opsætning på samme måde som man har med kundeopsætningen.

2) Hvis du allerede har fjernet ordrenummer linjen fra layoutet, kan du også vælge at lade være med at sætte flueben i "Vis overskrift for hver ordre", så vil ordrenummeret heller ikke komme med her.

 

Lad mig endelig høre fra dig igen, hvis det ikke giver mening

 

Med venlig hilsen

Susan

 


Hilsen Susan Jensen
Spørgsmål af 🔒 (38.5k points)
Vedrørende sp nr. 2, så viser den stadig ordrenummer oppe til højre, selvom jeg har slettet det i layout og selvom der ikke er flueben i "vis overskrift for hver ordre", når er ordre står som "sendt". Så hvordan løser jeg det?
Hej Pernille

 

Det lyder mystisk at den stadig viser ordre nummer, hvis du har slettet det i layout. Har du mulighed for at give mig adgang til din aftale, så kigger jeg lige på det ?

Du klikker på det orange tandhjul og alle indstillinger. Klik til venstre under Administratorer og til højre kommer et søgefelt i øverste hjørne hvor du taster mit nummer 1150858. Så fremkommer en lille mand til højre ud for mit navn. Klik på ham og klik OK, så skulle jeg have adgang
du er tilføjet
Hej Pernille

Så skulle ordrenr. være fjernet. Det så ud til at de dynamiske felter for ordrenr. stadig var der, men det skulle være væk nu.

Prøv lige at tjek den faktura der ligger i dine kladder nu

Hilsen Susan
hvilken faktura har du lavet?? lige nu ligger der 2 og jeg ved ikke om de begge er kladder eller om én af dem er god nok (det er ikke mig der laver fakturaer)
Hej igen Pernille

Det er den faktura der hedder 73862. Den anden er en kreditnota

Hilsen Susan
Hvis jeg sletter fakturaen, kommer den så tilbage i ordrer? (lige nu kan jeg ikke som om den stod som sendt) + jeg er ikke sikker op om den skal faktureres endnu
hmm, den du har testet stod jo ikke som sendt, så jeg kan jo ikke se om det virker....
Tag ordre 73869 - det er en test, som jeg har lavet.
Hej igen Pernille

 

Prøv at kig på faktura 73935 i dine igangværende fakturaer. Der er ingen ordre felter nu

 

Hilsen Susan
Tak, nu virker det;-)
Det går galt alligevel - den opsætning du var inde og ændre på, var på min "test" layout, Kig på ordre 73961 igen og se, at det går helt galt nu med ordre/dato osv. Det layout, som vi bruger, er nr. 3
Hej igen

Nu har jeg slettet det på alle dine faktura layouts, så nu skulle det fungere uanset hvilket layout to vælger

Hilsen Susan

Hej

Hvis jeg nu vælger at sætte flueben i "Vis overskrift for hver ordre", så får jeg ordrenr. på fakturaen, men også "dato" og "overskrift" fra ordren. Kan man rette i det således, at det kun er ordrenr. der kommer med som overskrift? Det ser noget rodet ud med så lang en tekst. 

Hej Pernille,

Det kan du kun gøre, hvis du fjerner det manuelt. Det gør du ved at redigere linjen og så bare slette teksten :)