Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projekt modul kontra Finans modul

0

​Vi anvender i stor stil Projekt modul til opsamling af alle data, der relaterer sig til det enkelte projekt. I Regnskabs modul har vi på alle driftskonti sat flueben til krav om benyttelse af Afdeling for posteringer.

Dette virker ikke når vi bogfører igennem Projektmodulet. Her skal der anvendes et Omkostnings nr. som er bundet op på en Finans konto. Posteringer i Projekt modulet blokerer ikke for bogføring, hvis afd. glemmes, at blive udfyldt.

Der mangler samspil imellem Regnskabsmodul og Projektmodul.

i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej Jens,

Udfordringen som jeg læser den her er, at du har konto, hvor beløbet bliver bogført før det kommer ned i driften.

Et eksempel ud for vores standardopsætning kunne være at omkostningen først bliver bogført på 5655 og efterfølgende bliver lagt ned på 1327. Hvis der er sat en tvungen afdeling på 1327, men ikke på 5655, så vil bogføringen i første omgang gå gennem. Det er jo sådan set også rigtig nok, da der ikke er tvungen afdeling på 5655. Problemet opstår så, når beløbet skal rykkes ned på 1327. Her bliver der dannet en systempostering, som vi kalder det.

Afdelinger er ikke med ligningen, når vi laver en systempostering, og derfor bogføres der direkte på kontoen uden. Hvis jeg har misforstået jeres opsætning, så må du meget gerne rette mig.

Jeg vil lige høre dig, om det giver mening at du sætter tvungen afdeling på 5655 og allerede her angiver afdelingen? Så vil der nemlig komme afdeling med på posteringen.

Alternativ kan du rette dine omkostningsgrupper til, så der bogføres direkte på 1327 i det øjeblik posteringen bogføres. Så vil det også komme med der, men i vil ikke have beløbet 'gemt væk' på 5655 i første omgang.

Det er selvfølgelig en anden måde at gøre det på, så du skal selv vurdere om det giver mening for jer, men det vil ramme afdelingen korrekt. Det kan være, at der er andre detaljer, som gør, at dette ikke giver mening for jer og så skal du selvfølgelig ikke gøre det.

Udfordringen her er, at jeg før har snakket med vores udviklere omkring at kigge på dette, men at de har afvist at kigge på det som tingene er nu. Jeg kan sagtens se, hvad du gerne vil, men jeg vil også være ærlig at sige, at der er en lille chance for, at dette bliver forbedret i den nærmeste fremtid.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)