Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning på Kreditor

0

Hej.

Det ville være en stor hjælp når man undervejs i udligningen af kreditorer mv. kunne se bogføringsteksten.

I dag kan man kun se kreditoreren (som man har valgt), men mange virksomheder har en del engangs leverendører eller de handler på dem sjældent.  Se eksempel her.

06.02.18 621 86 - Diverse Kreditorer 9420528501 01.03.18 -5.425,03 -5.425,03   Udlign med fuldt beløb/Ryd
    07.02.18 561 86 - Diverse Kreditorer 14311 01.03.18 -415,57 -415,57   Udlign med fuldt beløb/Ryd
      01.04.18 946 86 - Diverse Kreditorer 18000491 24.03.18 -8.121,88 -8.121,88   Udlign med fuldt beløb/Ryd
       

      Man kan have en del på samme beløb, og det er her at det ville være smart at kunne se teksten. Det ville også være ønskelige om man som standard tekst kunne vælge mellem kreditornavnet eller bogføringsteksten, så ville det hele hænge mere sammen. 

      Jeg tror at andre sidder med samme ønske og man ville være fri for hos de mindre virksomheder at have et kæmpe leverandør kartotek. Det var måske også muligt for debitorernes vedkommende, men har har jeg ikke oplevet problem.

      Mvh.

      Hanne Herrmann

      Talbiksen


      Med venlig hilsen     Talbiksen v/Hanne L. Herrmann Tlf. 2698 1421 www.talbiksen.dk
      i Forslag » Andet af (3.6k points)
      Hej Hanne, jeg har lavet en kommentar nederst i tråden, som omhandler denne sag :)
      Hej Hanne og tak for snakken.

      For en god ordens skyld, så skriver jeg også lige her, at jeg tager den med til udviklerne, så andre brugere også kan se det :)

      2 Svar

      Hej Hanne,

      For lige at være helt sikker på udfordringen, er jeg nødt til at spørge lidt ind.

      Når du siger du gerne vil udligne dem og her vil se bogføringsteksten, så er jeg ikke helt sikker på, hvor udfordringen ligger. Hvor udligner du?

      Når jeg udligner mine leverandørfaktura, så har jeg lige præcis bogføringsteksten med og kan udligne ud fra den.

      Vil du prøve at uddybe, hvorfor dette ikke virker for dig? :)

      Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
      Forslag af 🔒 (102k points)
      Det er når man udligner via kassekladde. Jeg har samme udfordring.

      Hej Pernille og tak for at følge op. 

      Jeg kan se sagtens se udfordringen, når i sidder og udligner via kassekladde. 

      Min bekymring er, at der ikke er ret meget plads til at tilføre en ny kolonne derinde. Slet ikke en kolonne som bogføringstekst, der potentielt set kan være ret lang. 

      Når det er sagt, så vil jeg lige høre om i gør brug af nogle at de andre, og i min verden lidt smartere, måder at arbejde med leverandørbetalinger. 

      Man kan bruge funktionen til betalinger, som automatisk vil udligne alle fakturaer og danne betalinger for jer. Den kan du/i se mere om her

      Det kan selvfølgelig være et problem, hvis der er tale om en 'diverse leverandør', da man ikke kan sætte en fast betalingsreference, men den kan sættes på fra gang til gang. Hvis i enten ikke kan bruge denne funktion, eller har brug for at høre mere til det, så må i meget gerne uddybe. 

      En anden måde at gøre det på er ved at bruge autobank, hvor systemet finder de her referencer for jer, så i ikke skal sidde og udligne manuelt. Der er ikke garanti for alt kan findes, men i vil kunne komme rigtig langt på denne måde. Autobank kan du/i læse mere om her. Hvordan vil det virke? :) 

      Jeg ser frem til at høre fra jer : )

      Hej igen Hanne,

      Jeg har nu fået vendt sagen med vores udviklere.

      For at være ærlig, så vil det ikke være en sag, der ligger øverst på listen, når vi kommer til forbedringer. Omvendt vil jeg heller ikke sige, at den er afvist for altid. Når jeg skriver det på den måde, så er det for at være klar omkring, at det kan lange udsigter før vi kommer til at kigge på det, da vi ikke har en plan for, hvornår det kommer med.

      Derfor vil jeg for nu sætte forslaget til implementeres ikke, men du skal du vide, at jeg har den stående til fremtiden og hvis jeg ved mere omkring, hvornår det kommer med i planen, så opdatere jeg indlægget og ændrer status.

      Mange tak for den snak vi havde og for forslaget. Jeg håber du får en god dag :)

      Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
      Forslag af 🔒 (102k points)