Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemningsfunktion

0
Muligheden for bankafstemning er god, og det er fedt at man kan importere data fra banken ind i e-conomic. Det er smart at man kan afstemme det linie for linie eller bede e-conomic om at autoafstemme.

Når man overfører en postering fra banksiden og over til bogføringssiden, vil den, hvis man klikker på den pågældende postering markere den, den er udlignet med i den anden kolonne. Det er super smart, men virker altså kun hvis man har overført posteringerne fra dem man har importeret på banksiden og altså ikke hvis man i forvejen har haft nogle posteringer på bank-kontoen i bogøfringen.

Ville det ikke være muligt at lave det så den altid markerer den den er udlignet med? Det ville gøre det meget lettere at få et overblik over. Dette henfører også til når man fortryder en godkendelse af to poster. Hvis disse er overført fra bankposteringerne fortryder den begge posteringer, men hvis de ikke er overført fra bankposteringerne, fortryder den kun den ene postering, og det ser ud til at man derfor kan ende med en forkert afstemning.

Jeg håber det er muligt at gøre noget ved, da jeres bankafstemningsfunktion ellers er meget brugbar.
lukket
i Spørgsmål » Andet af (150 points)
gen-kategoriseret af 🔒

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Lise

Bankafstemningen afstemmer også posteringer, der er ført manuelt direkte i kassekladden. Hvis den ikke gør det i dit tilfælde, vil jeg vove at påstå, at du har benyttet et forkert kontonummer til banken, eller har lavet en postering med en bankdato, der ligger mere end +/- 5 dage fra bankdagen. Jeg har aldrig erfaret fejl i dette, medmindre jeg selv har skabt den  og jeg bruger bankafstemningen til alle mine kunder  

Hvis du klikker på en afstemt post, enten på banksiden eller bogføringssiden i bankafstemningen, vil den markere den post, som den er afstemt med. Denne markering glipper engang imellem, af en eller anden grund. Når det sker, markerer jeg alle poster i måneden, og trykker fortryd. Derefter laver jeg en automatisk bankafstemning igen, og så virker det.

Held og lykke med det fantastiske bankafstemningssystem  

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Spørgsmål af (15.8k points)
valgt som bedste svar af 🔒