forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Smart Box

0
Hej

Jeg er lige blevet den glade bruger af Smart Box og hermed fået et EAN nummer - super smart da jeg både sparer plads på arkivet og alt bliver bogført automatisk - men ...... ja der er desværre altid et men....

Jeg har nogle leverandører som er sat op med "kun postering" i betalingtype da vi har tilmeldt leverandørbetaling men det læser smartbox ikke, så jeg skal efter jeg har overført bilaget kalde bilaget frem i kassekladden og sætte betalingstypen til "kun postering"  Det er jo absolut ikke tidsbesparende men dobbeltarbejde.

Det ville virkelig hjælpe hvis der f.eks. var et flueben i inboxen hvor jeg kunne sige nej til betaling eller smartbox læser på leverandøren istedet for på bilaget.

med venlig hilsen

Lene Laursen
spurgt 29 Maj i Forslag » Indscanning af Lenelaursen (510 points)
Hej igen Lene.

 

Så er jeg tilbage igen med nyheder omkring smart-inbox.

 

Efter at have snakket med vores udviklere, står det sådan til at vi på nuværende tidspunkt ikke vil ændrer på den måde som smart-inbox læser betalingstypen. De holder på at den helst skal aflæse det som står på bilaget og ikke hvad der står på leverandøren.

 

Dog skal jeg nævne at vi kommer til at genbesøge hele smart-inbox funktionen i Q3 samt Q4. Hvor vi genovervejer hvordan hele smart-inbox systemet skal fungere. Derfor vil det på nuværende tidspunkt ikke blive implementeret, men det er dog med i puljen til diskussion når først de ser på hvordan det skal fungere.

 

Så lige nu sætter jeg oplægget til "Implementeres ikke". Dette er på baggrund af at jeg desværre ikke kan sige at det er præcist denne løsning vi kommer til at implementere.

 

Tusind tak for dit indlæg - Så må jeg jo krydse fingre herfra, om at vi får en smart-inbox der passer til dit behov.

 

Hav en god aften! :-)

1 Svar

God eftermiddag Lene.

 

Tusind tak for dit indlæg.

 

Jeg kan virkelig godt se problematikken i den oplevelse du får, når du forsøger at indlæse ting fra smart-inbox til kassekladden. På nuværende tidspunkt er det helt korrekt, at man fra smart-inboxen af ikke kan kontrollere hvilken betalingsbetingelse som bliver sat på, når man overføre fra inbox til bilag. Derfor skal man som du nævner selv gå ind og ændre betalingsbetingelsen til "Kun postering" når først den er blevet overført.

I forhold til en løsning så gør du det helt rigtigt. Jeg skal dog måske også lige forstå, hvorfor sender leverandøren en betalingstype med på fakturaen, hvis i køre det over betalingsservice? Man kan nuvel sige at det ikke rigtigt giver mening at sende en betalingslinje, når det alligevel sker automatisk. Måske om man ville kunne tage kontakt til leverandøren og bede dem ikke afsende betalingslinjen, da den skaber forvirring for systemet.

 

Eventuelt kunne du bare lade betalingstypen stå på hver en leverandørfaktura som du overføre. Når du så skal til at overføre en betalingsfil til banken, så kunne man før man gjorde det under "Regnskab -> Bank -> Betalinger" anvende søge feltet her og søge den specifikke leverandør op. Du ville så kunne sætte flueben i alle de poster som der er oprettet via kassekladden, og overføre dem individuelt på den enkelte leverandør. På den vis kan du få systemet til stadig at oprette leverandørbetalinger i kassekladden, og så bare smide filen ud. Det ville man dog skulle huske at gøre i første omgang, før man laver den rigtige fil hver gang, men det kunne måske speed processen lidt op.

Jeg håber det giver mening, ellers så sig endelig til.

I forhold til selve foreslaget, giver det rigtigt god mening. Vi er faktisk i gang med at forbedre vores smart-inbox på nuværende tidspunkt, og arbejder på at den skal give bedre mening for alle. Jeg vil dog tage det med til udviklingen og høre omkring det eventuelt ville være noget vi kunne have mulighed for at implementere.

Derfor sætter jeg denne sag til "Overvejes" og så vender jeg tilbage når jeg har hørt yderligere.

 

Jeg håber ihvertfald at dette hjælper dig videre på vejen på nuværende tidspunkt, om måske om du kan anvende et af de "work-arounds" som blev foreslået. Sig endeligt til hvis de ikke giver mening.

 

Har du yderligere spørgsmål, så vend endeligt tilbage og eller vil jeg bare ønske dig en fantastisk dag! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 29 Maj Forslag af Charles Jensen (7,620 points)
Hej igen Lene.

Det giver god mening at i forhold til at få "Kun postering" som en mulighed, så jeg undersøger da lige hvorfor den ikke er der. :-)

I forhold til kreditnota læsning, så arbejder vi på at ændrer på den måde smart-inbox håndtere bilag på. På nuværende tidspunkt er den helt korrekt ikke god til at aflæse kreditnotaer. Vi er dog på sagen med at få ændret det, så smart-inbox bliver god til alle slags bilag.

Hvis alt går som det skal, så forventer vi i senest i udgangen af året at dette skulle blive en mulighed, men jeg kan selvfølgeligt ikke love noget. Bare at du ved at vi ser på det.

Jeg håber det giver mening, ellers så sig endelig til. :-)
Hej Charles

Et nyt opstået problem med Smart Box

Når man modtager en faktura fra en leverandør som man ikke har oprettet i forvejen altså en ny leverandør - så kan man ikke fra Smart Box billede oprettet leverandøren - dvs. man skal ud af smart Box og oprette leverandøren - så skal man tilbage og sætte leverandør nr. på faktura. Endnu noget der tager tid at gøre - kan du ikke tage det med at man fra Smart Box kan oprette en leverandør ?

Hvor langt er I med Kreditnota ?

Hvor langt er I med "kun postering" ?

Hav en god dag.

Med venlig hilsen

Lene Laursen

God dag Lene.

 

Perfekt timing du skriver på, da jeg lige har fået en tilbagemelding i dag.

I forhold til at vælge "Kun postering" så kan jeg sige at vi på nuværende tidspunkt ikke kan oprette denne mulighed. Vi køre lige nu vores smart-inbox som en integration, men selve vores "Kun postering" mulighed kan ikke trækkes via vores API. Jeg ved godt det er lidt teknisk, så i stedet vil jeg give et mere konkret svar. Vi laver det ikke på nuværende tidspunkt, men vi kommer selv til at bygge en løsning. Vi så på at den skulle være færdig i udløbet af året, men jeg er bange for at den bliver skubbet til næste kvartal. 

Dvs. vores udviklere har accepteret idéen og ønsker at få det lavet, men det handler om hvornår vi kommer dertil, da det ellers skulle være nemt at få implementeret med oven i den løsning de udvikler.

I forhold til kreditnota, så er det mest den generelle læsning. Dvs. at den generelt skulle kunne læse bilag, og ikke så meget kreditnotaerne i sig selv. Jeg undskylder da jeg ikke kan sige mere omkring hvad de får lavet her.

Jeg ved at det er efterspurgt at vi skal have muligheden for at oprette leverandører i smart-inboxen og jeg mener klart det ville gøre det nemmere. Se meget gerne dette indlæg og stem der op så min kollega også ved besked

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og så vil jeg ønske dig en rigtigt god uge.

Hej Charles

 

Tak for svar - men synes det er øv. Jeg kan oplyse i dag at jeg skulle overføre 5 bilag fra Smart Box.

1 faktura fra Sæbe Compagniet - den skulle jeg huske at sætte "Kun postering" i kassekladden. (der står på fakturaen "de originale"  at den betales over LS-service) men på den faktura jeg får i Smartbox står der intet om det.

1 Kreditnota fra Hørkram - der skal jeg huske at "vende" bilaget i kassekladden.

2 faktura fra Hørkram - der skal jeg huske at ændre betalingstypen til Bankoverførsel - og inden skal jeg lige Copy Paste bankkonto nr.

1 faktura fra E-conomic - den skulle jeg huske at periodisere over i kassekladden.  

Synes det er trist - at 5 ud af 5 skal jeg gøre noget mere end blot at trykke overfør.

Derudover så betaler jeg oveni købet 149 kr pr. måned for dette system. Jeg synes helt klart at indtil I har fikset blot nogen af problemerne. så burde I holde kunderne omkostningsfrit. det lader jo til at der kommer til at gå mere end 1 halvt år før at blot de banale ting er løst. Det er jo svært at brokke sig - når man får det gratis.

Med venlig hilsen

Lene Laursen

Hej igen Lene.

Det er tydeligvis en længere arbejdsgang du stadig oplever når du anvender vores smart-inbox. Jeg tænker måske man omvendt kunne sige at smart-inboxen dog stadig er tidsbesparende i dens nuværende tilstand og vi kommer også til at få udviklet disse funktioner.

Det er ikke fordi vi ikke vil udvikle og forbedre smart-inboxen, men vi har en stor liste med ting der skal laves, og desværre kan vi ikke lave det hele på en gang selvom vi meget gerne ville.

Der ligger en masse andre forslag her på forum som vi også gerne vil udvikle under vores "Overvejes" liste.

Jeg skal gøre mit bedste for at holde dig opdateret, og jeg undskylder at den ikke er helt optimal i forhold til dine behov endnu. Jeg tror dog på at smart-inbox har forbedret arbejdsgangen for mange af vores brugere med dens mulighed for at modtage bilag, og der er stadig en del aflæsning som den håndtere helt fint.

Jeg har fået en opdatering på vores roadmap i forhold til kredit notaer. De står til at skulle blive færdiggjort i år, så den mulighed ser jeg frem til og håber at deres planlægning kan følges som de skriver.

Hav en god torsdag. 

 

 

i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”