forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kunde log-in webshop...

+1

Det er jo faktisk smart at man kan oprette et kunde log-in i webshop... for udover at tilbagevendende kunder ikke skal taste alt deres data igen og igen, så kan man jo faktisk også give adgang til særlige rabatter osv.

Men, men... det er jo alt sammen nærmest ubrugeligt da kunderne ikke selv kan ændre deres password.

Det ville være super smart om kunden selv kunne vælge at oprette sig, så man ikke skal ind og gøre det manuelt for kunden... men helt tosset er det jo at kunden ikke selv kan ændre deres password - det betyder nemlig at man skal finde på et password til kunden, som man så skal maile til dem???surprise - og det kan kunden så ikke selv ændre...

spurgt 25 Maj i Forslag » e-conomic generelt af Helge Abrahamson (2,200 points)
opdateret 31 Maj af Helge Abrahamson

1 Svar

Hej Helge.

 

Super fedt at høre at du viser interesse i vores Webshop, det er også et af de produkter hvor jeg selv sidder og har lavet nogen ændringer internt f.eks. på vores egne online kurser.

Her snakker vi nemlig blandt andet om disse indlognings grupper, og jeg kan allerede sige at det ikke er første gang at jeg høre dette. Produkt udviklingen foregår faktisk hos Visma i Sverige hvor vi faktisk har foreslået dette en gang før til dem.

Dog vil jeg da sige at det aldrig skader at prøve igen! Så selvfølgelig markere jeg da lige at dette overvejes, så må vi lige vende den med webshop udviklerne og høre hvad de synes.

Hvordan synes du at det skal fungere Helge? Det kan være du måske allerede havde en idé til hvordan flowet skulle være i forhold til når kunden får sat en profil op, og frem til at de måske mister deres adgangskode.

Man kunne jo gøre det sådan at ens kunder ville kunne sende en formular hvor de anmoder om at få en konto, du ville så kunne svare ja eller nej på den og systemet ville så kunne sende en besked tilbage til kunden hvor de kan udfylde deres information og så er brugeren oprettet. Selvfølgelig ville du stadig selv skulle tage stilling til hvilken gruppe de høre under som f.eks. VIP eller hvad man nu har. Derfra når kunden så har sin bruger, skal de selv kunne tilgå den og ændrer deres information efterfulgt, uden selvfølgeligt at kunne vælge gruppe.

Bare et par tanker, men hvad synes du?

Lad mig da høre fra dig. Så må vi da lige se om vi ikke kan finde på noget fancy, som de bare ikke kan sige nej til.

 

Tusind tak for dit indlæg og hav en fantastisk dag! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 30 Maj Forslag af Charles Jensen (7,620 points)
Hej Charles,

Hmm.. jeg tænker der er to ting der er vigtige for os.

Den ene er at vores kunder ikke kan forstå at de ved gentagende handel skal udfylde alle deres data igen - og jeg er da også selv lidt forundret, da der jo automatisk oprettes en konto til dem med alle oplysningerne i e-conomic...

Således ville det være smart om kunden kunne vælge at oprette et log-in til shoppen allerede første gang de handler, som de så efterfølgende kan bruge når de forhåbentligt kommer igen.

De skal så selvfølgeligt lande i en "standard" rabatgruppe, som vi så eventuelt senere kan flytte dem fra.

Det næste og mest akutte problem er det med password. For når vi opretter en konto til en kunde, så skal vi jo også definere et password til dem, som kunden så typisk vil få tilsendt pr. mail. Og de fleste kunder vil jo så ønske at ændre dette password til noget de kan huske, eller om alle omstændigheder til et password der ikke har været sendt i en mail.

Således er det OK at vi sender dem det første password pr. mail, men at kunden så selv, når de er logget på, selv har mulighed for at ændre til et password efter eget ønske.

Hvis man så skulle ha' noget lækker, lækker oven i, så kunne det jo være smart om kunden, når de var logget på, så eventuelt kunne se deres ordrehistorik - og måske endda genbestille ud fra en tidligere ordre - alle data ligger jo allerede i shoppen, så det burde være lige til højrebenet...
Hej igen Helge.

 

Det er så fedt når i som kunder bare sidder på guld.

Man kan sige at dette også hænger rigtigt godt sammen med et andet problem vi har haft i forhold til at kunder bliver oprettet flere gange i ens system selvom de er ens. Jeg synes dine forslag giver rigtigt god mening, og om ikke andet også den sidste.

Dette vil også gøre systemet meget nemmere i forhold til at man giver kunden en ekstra mulighed for at kunne hjælpe dem selv så man ikke altid skal sidde tilgængelig for en kunde der måske en søndag aften virkelig ønsker at handle ind.

Jeg vil da prøve at tage disse forslag med til webshop udviklerne og høre hvad de eventuelt synes om disse forslag.

Jeg lader lige opslaget ligge i noget længere tid så der er flere kunder der også lige kan komme med deres input. Så skal jeg nok tage den videre deraf.

Hvis du ellers har andet du ønsker at tilføje, så skal du bare svare herpå, så ser vi på om det giver mening.

Jeg vil ønske dig en fantastisk dag og takke dig for dit bidrag! :-)
Hej igen Helge.

 

Jeg kan se at der ikke umiddelbart har været meget aktivitet i denne tråd. Hvori det godt kunne se ud til at det ikke er det som der ses som et større behov på nuværende tidspunkt. Jeg er selvfølgelig altid ked af når en fed idé ikke bliver til virkeligt, for der kommer en masse idéer ind på forummet. Dog må jeg bare anerkende at vi ikke kommer til at udvikle på dette forslag lige nu. Det er dog ikke for at se at jeg ikke er fuldstændig enig i at dette forslag giver mening, for vores indlogsningsgrupper har efter min mening, brug for noget mere kærlighed.

Der er dog andre kundeforslag som vi også meget gerne vil udvikle som står først på listen for denne gang. Dette betyder dog ikke at jeg ikke vil have dette opslag i tankerne, hvis der pludselig skulle være andre som også har interesse for dette forslag. Så derfor tæller dette selvfølgelig stadig som en stemme.

Det betyder at dette desværre ikke implementeres for denne gang.

Jeg beklager at det ikke blev denne gang, men opfordrer dig stadig til at smide alle dine gode idéer ind. Så kan vi altid tage stilling til dem igen når først der skal tages stilling til, hvordan vi kan forbedrer vores program.

 

Jeg vil ønske dig en fantastisk dag og takke dig for dit indlæg.

 

Mvh. Charles Jensen.
Hej Charles,

Fair nok... men måske en årsag til den manglende feedback fra andre, kunne være at ikke ret mange har valgt jeres shop løsning... Og så kan man jo begynde at gøre sig nogle tanker om hvorfor de ikke har det... hønen og ægget du ved...
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”