forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kunde log-in webshop...

0

Det er jo faktisk smart at man kan oprette et kunde log-in i webshop... for udover at tilbagevendende kunder ikke skal taste alt deres data igen og igen, så kan man jo faktisk også give adgang til særlige rabatter osv.

Men, men... det er jo alt sammen nærmest ubrugeligt da kunderne ikke selv kan ændre deres password.

Det ville være super smart om kunden selv kunne vælge at oprette sig, så man ikke skal ind og gøre det manuelt for kunden... men helt tosset er det jo at kunden ikke selv kan ændre deres password - det betyder nemlig at man skal finde på et password til kunden, som man så skal maile til dem???surprise - og det kan kunden så ikke selv ændre...

spurgt 25 Maj i Forslag » e-conomic generelt af Helge Abrahamson (2,030 points)
opdateret 31 Maj af Helge Abrahamson

1 Svar

Hej Helge.

 

Super fedt at høre at du viser interesse i vores Webshop, det er også et af de produkter hvor jeg selv sidder og har lavet nogen ændringer internt f.eks. på vores egne online kurser.

Her snakker vi nemlig blandt andet om disse indlognings grupper, og jeg kan allerede sige at det ikke er første gang at jeg høre dette. Produkt udviklingen foregår faktisk hos Visma i Sverige hvor vi faktisk har foreslået dette en gang før til dem.

Dog vil jeg da sige at det aldrig skader at prøve igen! Så selvfølgelig markere jeg da lige at dette overvejes, så må vi lige vende den med webshop udviklerne og høre hvad de synes.

Hvordan synes du at det skal fungere Helge? Det kan være du måske allerede havde en idé til hvordan flowet skulle være i forhold til når kunden får sat en profil op, og frem til at de måske mister deres adgangskode.

Man kunne jo gøre det sådan at ens kunder ville kunne sende en formular hvor de anmoder om at få en konto, du ville så kunne svare ja eller nej på den og systemet ville så kunne sende en besked tilbage til kunden hvor de kan udfylde deres information og så er brugeren oprettet. Selvfølgelig ville du stadig selv skulle tage stilling til hvilken gruppe de høre under som f.eks. VIP eller hvad man nu har. Derfra når kunden så har sin bruger, skal de selv kunne tilgå den og ændrer deres information efterfulgt, uden selvfølgeligt at kunne vælge gruppe.

Bare et par tanker, men hvad synes du?

Lad mig da høre fra dig. Så må vi da lige se om vi ikke kan finde på noget fancy, som de bare ikke kan sige nej til.

 

Tusind tak for dit indlæg og hav en fantastisk dag! :-)

Venlig hilsen/Best regards

 

Charles Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 30 Maj Forslag af Charles Jensen (540 points)
Hej Charles,

Hmm.. jeg tænker der er to ting der er vigtige for os.

Den ene er at vores kunder ikke kan forstå at de ved gentagende handel skal udfylde alle deres data igen - og jeg er da også selv lidt forundret, da der jo automatisk oprettes en konto til dem med alle oplysningerne i e-conomic...

Således ville det være smart om kunden kunne vælge at oprette et log-in til shoppen allerede første gang de handler, som de så efterfølgende kan bruge når de forhåbentligt kommer igen.

De skal så selvfølgeligt lande i en "standard" rabatgruppe, som vi så eventuelt senere kan flytte dem fra.

Det næste og mest akutte problem er det med password. For når vi opretter en konto til en kunde, så skal vi jo også definere et password til dem, som kunden så typisk vil få tilsendt pr. mail. Og de fleste kunder vil jo så ønske at ændre dette password til noget de kan huske, eller om alle omstændigheder til et password der ikke har været sendt i en mail.

Således er det OK at vi sender dem det første password pr. mail, men at kunden så selv, når de er logget på, selv har mulighed for at ændre til et password efter eget ønske.

Hvis man så skulle ha' noget lækker, lækker oven i, så kunne det jo være smart om kunden, når de var logget på, så eventuelt kunne se deres ordrehistorik - og måske endda genbestille ud fra en tidligere ordre - alle data ligger jo allerede i shoppen, så det burde være lige til højrebenet...
Hej igen Helge.

 

Det er så fedt når i som kunder bare sidder på guld.

Man kan sige at dette også hænger rigtigt godt sammen med et andet problem vi har haft i forhold til at kunder bliver oprettet flere gange i ens system selvom de er ens. Jeg synes dine forslag giver rigtigt god mening, og om ikke andet også den sidste.

Dette vil også gøre systemet meget nemmere i forhold til at man giver kunden en ekstra mulighed for at kunne hjælpe dem selv så man ikke altid skal sidde tilgængelig for en kunde der måske en søndag aften virkelig ønsker at handle ind.

Jeg vil da prøve at tage disse forslag med til webshop udviklerne og høre hvad de eventuelt synes om disse forslag.

Jeg lader lige opslaget ligge i noget længere tid så der er flere kunder der også lige kan komme med deres input. Så skal jeg nok tage den videre deraf.

Hvis du ellers har andet du ønsker at tilføje, så skal du bare svare herpå, så ser vi på om det giver mening.

Jeg vil ønske dig en fantastisk dag og takke dig for dit bidrag! :-)
i gang× 4
løst× 103
besvaret× 240
Her får du det fulde overblik over alle forslag på forum. Klik på et tag for at se alle forslag i samme kategori - fx. "overvejes" eller "planlagt".

Selvom der er forslag, der ikke bliver implementeret i e-conomic, så fortvivl ikke - vi tager altid nye forslag op til vurdering, og det gælder også dit.