Hej Helge :)
Tak for at komme med feedback på mit spørgsmål.
Jeg har godt hørt om metoden med at kunne pege på de felter man ønsker. Det du beskriver er en slags regelmotor, hvor jer brugere kan sætte fortolkningen helt præcist op til de fakturaer, der kommer ind. Det er en rigtig god idé for en virksomhed, der modtager en masse helt ens fakturaer fra samme leverandør. Til gengæld bruger man så en del tid på at sætte reglerne op og holde dem ved lige. Der skal nemlig bruges tid, hver gang en ny faktura kommer ind, eller der ændres på, hvor fx fakturanummer, beløb eller lignende står henne.
Smart Inbox er lidt et andet produkt. Vi går efter at kunne automatisere på tværs af alle brugere og alle faktura - Vi rammer ikke perfekt på alt, men til gengæld skal der ikke laves opsætning og der er ingenting som skal holdes ved lige fra jer brugeres synspunkt.
Forskellen er lidt i grove træk, at du ved at kunne pege på en faktura opstiller nogle regler, som der skal følges og der afviges ikke fra disse. Det er uagtet, hvad der kommer ind, hvor vores metode mere er relateret til en intelligent måde at afløfte værdierne på.
Jeg er helt overbevist om, at vores måde at gøre det på er den rigtige og bedre løsning i længden. Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men potentiale i at markere felterne kan ikke blive bedre den person, som sætter markering og systemet vil aldrig opdage fejl. Der mener jeg klart vi har mere potentiale i den model vi har valgt, da den vil udvikles over tid og blive bedre og bedre.
Markering har mere eller mindre nået maks da det er en manuel proces, som godt nok kan gentages, men kun hvis alt forbliver det samme.
Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til så meget, men jeg håber det giver mening og du forstår, hvorfor vi har valgt den eksisterende løsning.