Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankkonto i anden valuta

0

Hejsa

Er det muligt at oprette en balancekonto i anden valuta end DKK?

I dette tilfælde en bankkonto i EUR, som det kunne være rart at afstemme til udskrift fra banken.

Jeg er klar over at den altid vil blive bogført i DKK, men hvis man kunne oprette kontoen som en EUR konto og dermed kunne vælge at få vist kontokort i EUR også - så ville det være til at stemme af.

Med venlig hilsen
Øernes Revision
Registreret revisionsaktieselskab



Tilde Tommerup

Revisor HD(R)
Mail:       tt@oernes.dk

i Forslag » Andet af (340 points)

1 Svar

Hej Thilde :)

Du kan godt få et kontokort i EUR. Så skal du ind under rapporter -> kontokort. Her vælger du valuta i EUR og så er visningen i den pågældende valuta.

Hvordan vil det virke for dig? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det løser det - tak for hurtigt svar :)
Det er perfekt! Rigtig god weekend :)
Det er bare ikke rigtigt.

Det første problem i denne rapport (Kontokort) er, at når du vælger en valuta, beregner systemet en forkert primosaldo.

Det næste problem er, sådan som jeg ser det, at hvis ikke alle posterne på den pågældende finanskonto er ført i den ønskede/valgte valuta, er rapporten ubrugelig. Så er kun parameteret "Valuta = Omregnet" anvendeligt.

Nøjagtig det samme problem findes på både debitorer og kreditorer, hvis bogføringen består af blandede valutaer.

Den eneste løsning er konsekvens. Bogfør ALTID i den ønskede valuta, ellers kan du glemme alt om en korrekt omregning til en anden valuta.

En generel løsningsmodel kunne være, at e-conomic låser valutaen på en given konto, så snart den første postering er bogført..
Hej Erik

Du har helt ret i, at alle bevægelser her skal være i den pågældende valuta. Som jeg forstår Tilde, så bogføres der kun i EUR på denne konto og i så fald vil det virke efter hensigten. Hvis man blander andre valuta ind, så har du helt ret.

I forhold til primoposten dannes forkert, så er jeg ikke helt sikker på, hvad du henviser til her. Vil du prøve at uddybe, hvordan primo er forkert dannet?