forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Længere kundenummer

0
Hej Jesper

Jeg synes, det giver rigtig god mening at udvide kundenummeret.

Er man lidt internationalt orienteret, så er det danske telefonnummer 10 cifre, andre udenlandske telefonnumre længere.
Anvender man EAN-nummer som kundenummer, så er det 13 cifre.

Jeg tør ikke nævne CVR/VAT nummer, for det er ofte alfanumerisk i udlandet.

Mvh
Finn
e-consultic.dk
spurgt 4 Maj i Forslag » e-conomic generelt af e-consultic (6,890 points)

1 Svar

Hej Finn og tak for dit forslag :)

Vi kører generelt set med 9 cifre rigtig mange steder i programmet. Jeg kan dog godt se, at det kan give mening med flere. Som altid vil jeg lade dit forslag stå åbent i et par uger for at se opbakningen til det.

Du nævner også muligheden for alfanumerisk felt til kundenummer. Det vil også være i overvejelserne.

Jeg kan se du har relateret dit svar til indlægget omkring mere 20 tegn i kundenummer. For en god ordens skyld, så vil jeg lige være sikker på om du mener kundenummeret under salg, eller kundenummeret som en administrator kan angive ved oprettelse af nye e-conomic aftaler?

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 4 Maj Forslag af Jesper Mieritz (67,050 points)
Kundenummer ved salg
Super, mange tak og rigtig god weekend.
Hej Finn,

Jeg har nu snakket lidt og frem tilbage med vores udviklere. Kort fortalt, så vil vi ikke gå ind og øge antallet af 9 cifre, da det er det antal vi tillader mange steder i programmet. Den største udfordring er, at vi ikke tillader mere end i vores database. Uden jeg er ekspert, så kunne jeg forstå, at det ville være et stort arbejde at skulle ind og ændre det her. Derfor vil jeg afvise, at vi får mere end 9 cifre i denne omgang.
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”