Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varegrupper - Er der mulighed for varegruppekort?

+1

Et ønske til E-conomic. Det kunne med fordel gøre det mere brugervenligt, hvis man på samme måde, som man kan åbne et kreditorkort eller debitorkort, vil kunne åbne et varegruppekort, så den kun åbner de varer der er registreret under det givende varegruppenr. og derfra kan trække de registrerede varer over i Excel. Som jeg lige er bekendt med, så kan jeg kun trække  alle varerne over i Exel. Det bliver Nærmest molbo arbejde (hvis man ikke lige er en haj til Pivottabel i Excel), selv at skulle sortere dem ud af et hav af varer

Bare et lille ønske god dag der ude :)

i Forslag » Andet af (390 points)

1 Svar

Hej Helle :)

Umiddelbart vil jeg tro vi kan finde en løsning på dette. Det afhænger dog af, hvad du præcis gerne vil se. Som jeg læser det vil egentlig bare gerne have en liste med alle de varer, som ligger i en speciel gruppe. Det kan sagtens klares i excel, men måske også direkte inde i e-conomic. Du må dog meget gerne uddybe, hvad du vil se ud fra disse varer. Så vil jeg prøve at finde den bedste løsning.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hejsa Jesper 

Så fandt jeg også ud af at logge ind og svare.

Lige for en god ordens skyld, må jeg heller lige fortælle at jeg hedder Nanna og  at jeg havde lånt Helles mail da hun var på ferie. Men det kan du selvfølgelig af gode grunde ikke vide

Hej Nanna, jeg så bare navnet og tænkte du måtte være Helle ;-)

Men helt fint. Lad os prøve at kigge på det. Du siger du gerne vil have et varekontokort. Vi kan som nævnt på det tidligere svar klare den i excel, også uden pivottabeller.

Om vi kan klare det i e-conomic afhænger lidt af, hvad du gerne vil se ud fra varekontokortet. Kan jeg lokke dig at uddybe, hvad du gerne vil have på kortet, og hvad det skal bruge til? Hvis det blot er varenumre i en bestemt varegruppe, så er det helt fint. Jeg vil bare være sikker på, at du ikke vil have mere information end det :)
Hejsa Jesper

Ja det er faktisk kun varenummer i en bestemt varegruppe som jeg gerne vil se på varegruppekortet.

Her hos os er varegrupperne opdelt efter leverandør. Så når jeg opretter en vare, så får den nummer efter hvilken leverandør den er købt hos. Så er det nemmere for mig at genbestille. Men når jeg så skal opdaterer priserne fra en leverandør, så vil jeg hurtigt kunne åbne en liste over hvilke varenummer det drejer sig om og være sikker på at jeg har husket dem alle. Eller jeg kan hurtigt og enkelt trække det over i excel, uden at skulle bruge tid på at finde den varegruppe som jeg skal bruge for at kunne trække en prisliste til butikken fx

Jeg håber det gav dig et billed af, hvad det er jeg ønsker :) Ellers spørger du bare igen.
Hej igen,

Jeg er helt med.

Der er et par måder som måske vil virke for dig. Jeg vil derfor præsentere dem herunder:

1.

Gå under rapporter -> kunder -> omsætningsstatistik.

Her kan du lade være med at skrive noget i dato, tage udgangspunkt i varer og så søge en bestemt varegruppe frem.

Nu vil den vise alle der er på et eller andet tidspunkt har været solgt. Det er vigtigt at understrege, at varer som ikke bliver solgt, eller nogensinde er solgt, ikke vil komme frem her. Der skal dog kun et enkelt salg til før denne metode vil virke.

2.

Hvis du har lagermodulet i e-conomic, så vil du kunne gøre det ved at bruge en rapport fra lager. Den findes under rapporter -> lager -> genbestilling.

Her skal du selvfølgelig vælge den pågældende gruppe og sørge for at der under 'skjul 0-beholdninger', står ingen.

Nu vil alle varer i gruppen blive vist. Du skriver du i forvejen genbestiller varer. Hvis du bruger denne rapport, så vil du kunne se, hvor mange du har i ordre til dine kunder, hvor mange du evt. har bestilt, mm.

Den er altså ideel til at supplere op på den arbejdsgang du allerede har, da den viser nyttig information til, hvor mange du skal bestille.

3.

Sidste udvej er excel.

Mener jeg den nemmeste måde at gøre det på er ved at gå ind under salg -> varer -> vis i excel.

Du kan så lave en sortering på og se dine varer. Jeg viser det lige her:

https://www.screencast.com/t/IEanyPnEOCce

Du kan se, hvordan du laver sorteringen ret enkelt uden pivottabeller.

Hvis ingen af metoder der findes direkte i e-conomic virker, så er det her en enkelt sortering i excel.

Spørg endelig, hvis der skulle være noget :)