Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Summasummarum/ Economic - indtastning af kasserapporter

0
Hej

Som ny i Economic - fra Summasummarum mangler jeg VOLDSOMT meget tekstforslag i tekst i superkladden. Jeg har en del kunder der afleverer "grønne kasserapporter" hvor hver anden linie er dagens salg og hver anden linie er indsat bank. I summasummarum foreslog den selv teksten når jeg skrev et bogstav. Jeg ved godt jeg kankopiere linien lige oven over. Det er ikke det jeg skla bruge ...men teksthjælp så mine fingre ikke skal skrive så meget. Jeg frygter den kommende tid hvor alle kunder med kasserapporter kommer ind og fordi summasummarum ikke bliver opdateret skal oprette mine kunder hos jer og alt den tekst jeg skal til at taste. Jeg er mega frustreret og afmægtig over det for mine fingre kan ikke holde til det. Kan I ikke lave tekstforslag med seneste skrevne ord - præcis om i Summa ? Har i tænkt over hvordan vi der sidder med gammeldags grønne kasserapporter skal taste dem ind, jeg vil gerne vide hvordan I mener det skal gøre lettest ?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej og mange tak for dit spørgsmål :)

Der er en længere teknisk forklaring af, hvorfor dette felt ikke vil give dig forslag. Jeg vil i første omgang spare dig for den, medmindre du ønsker at få det. Det er i forhold til feltet, autoudfyld og genkendelse af, hvilket type felt det er.

Når det er sagt, så vil jeg afvise, at vi vil gå i den retning. Det er et bevidst valg, at der herinde ikke er mulighed for dette, da det vil forstyrre og dække de andre linjer. Hvis andre brugere sidder derude og er enig i, at det kunne være en fordel at have dette, så vil jeg opfordre jer til at give jeres mening til kende, men som tingene er nu, så er der flere kunder, som ønsker at den ikke skal dække for visningen i superkladden.

Jeg vil dog spørge lidt ind til om der kunne være en nemmere måde at gøre dette på.

Det lyder på mig som om du sidder og laver rigtig, rigtig meget tastearbejde. Vi har udviklet moduler, der hjælper med at automatisere arbejdsgange, så det bliver hurtigere og nemmere at komme igen de processer, som kunne klares på andre måder.

Derfor vil jeg høre om de posteringer du taster er direkte relateret til banken på det ene ben? I så fald vil jeg sige, at du kan hente en masse værdi i vores modul Autobank, som kan hjælpe med kontering og bogføring af bankposter. Det er blot en af de muligheder vi har for at hjælpe dig og dine fingre med alt det tastearbejde, der findes. Jeg vil meget gerne få en til at ringe dig op, så du kan blive sat godt ind i e-conomic og de muligheder du har.

Jeg vil også lige nævne, at tekstfeltet i den 'almindelige' kassekladde godt kan foreslå en tidligere tastet tekst, da feltets opbygning er anderledes og der her ikke bliver dækket for andre felter.

Jeg håber du er frisk på at vi giver dig et kald. Ellers må du også meget gerne stille spørgsmål her, så jeg er sikker på, at du får mest muligt ud af vores program :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)
Hej. I er sikkert ikke opvokset med grøn kassekladde. Så vil I vide at der er kasserapporter med og krav til daglige/ jævnlige kasseafstemninger. Dette har ingen relation til bank. Du har ret i der er udelukkende tastearbejde. Dagens salg 500 kr indsat bank kr 400,- kassedifferencer 1 kr næste dag forfra med andre tal og kassebeholdning morgen og aften. Jeg kan ikke se der kan indlæses noget fra bank på den led idet dagens salg ingen relation har til hvad der nødvendigvis er indsat i banken. Der kan også være kontant køb  (hentet en l mælk om hjørnet) - Giv mig gerne guldkorn til hvordan I har tænkt at dette skal lettest bogføres / lette mit tastearbejde. Jeg har en del kunder som anvender et kasseapparat og hvor der er kontanter.
Hej Revisor

Prøv om en "stående kassekladde kan" hjælpe dig!

mvh
Finn
e-consultic
Hej igen,

Du har helt ret i, at jeg ikke er vokset med 'grønne kassekladder'. Det kan jeg ikke løbe fra ;-)

Når det er sagt, så kan jeg godt se din udfordring i forhold til denne del, hvis banken ikke er udtryk for hele modposten, men der fx efterlades 100 kr kontant i kassen.

En stående kassekladde som Finn beskriver kan være en god mulighed som jeg ikke tænkte. Tak for at byde ind her Finn!

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du sætter en stående kassekladde op, så må du endelig sige til.

Hej Revisor

Hvis den stående kassekladde ikke "dutter", så kan du gøre sådan.
Bogfør dine kassekladder i et excel-ark som enkeltposter i kolonnerækkefølge, som det passer dig.. Hvis du ikke springer en række over, vil dit ønske om at gentage en tekst være i kraft. Du sætter din kontoplan ind på ark2, så kan anvende ctrl+D, =Lopslag og =Hvis på de kolonner, der mangler informationer. Hvis du fryser øverste række og indsætter =Autosum i beløbsfeltet kan du hele tiden følge med i, om der er balance pr bilag (0). Sluttelig gemmer du excel først som xlsx, derefter som csv. Nu kan du importere csv-filen til e-conomic. Det er først nu kolonnerne skal passe sammen. Går noget galt, retter du det til.

Hvis du laver et smukt ark med skiftende toner af grønt, kan du få dine kunder til at bogføre i arket selv. Så kan i smide Malling Becks papirkladder i affaldsspanden.

Du kan sætte dig tilbage i stolen, holde kaffen varm og ild i cigaren, og vente på, at dine kunder sender dig et excel ark til impiort. Brug feks dropboks til at udveksle filerne.

Fortæl kunderne, at salg er i kredit (-) og kasse, bank og omkostninger er i debet (+). Det kan være svært at forstå for folk, der har anvendt papirkladder tidligere.

mvh
Finn
e-consultic.dk

Hej Finn og Revisor,

Først og fremme en ros til dig, Finn. Super fedt du byder ind med gode forslag til, hvordan udfordringen kan løses ved nemmere arbejdsgange.

I forhold til det konkrete forslag, så er det ikke noget vi vil arbejde videre med på nuværende tidspunkt. Jeg håber derfor Finns forslag er brugbare til din arbejdsgang.

Hvis der er spørgsmål, så må du endelig sige til.

Rigtig god weekend :)