Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Genbestillingsrapport overfør til bestilling

0
I systemet kan trækkes en genbestillingsrapport ud fra lagerantal og minimumslager.

 

Det resulterer ofte i at vi skal genbestille 3-500 varenumre.. der er for nuværende IKKE en nem måde at overføre dette til en bestilling.

Det ville spare uendeligt meget tid - og gøre genbestillingsrapporten meget mere brugbar, ja faktisk mere "færdig".

 

Det virker ulogisk, at denne funktionalitet ikke for længst er implementeret.
i Forslag » Andet af (120 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej og mange tak for dit forslag :)

Jeg kan forstå, at du ud fra rapporten til genbestilling vil have en nemmere måde at bestille dine varer på. Når du siger du kan se, hvilke varer du skal bestille, hvilke kolonner bruger du så og i hvilken sammenhængen?

For at jeg er sikker på, hvordan det ville give mening fordi dig. Vil du så være frisk på at komme med dit bud på, hvordan selve genbestillingen skulle laves?

Jeg vil ikke skrive mere om, hvad jeg tænker i første omgang, da jeg helst ikke vil påvirke dit svar. Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Har flere kommentarer/indspark til funktionen, som jeg vil prøve at ridse op her.

1. Det burde være muligt helt at fjerne produkter fra genbestillingsrappoten, hvor minimumslageret er opfyldt (altså hvor "antal til rådighed") er lig med eller højere end minimumslager. Det vil ligeledes gøre rapporten langt mere overskuelig.

2. Mulighed for at fjerne produkter med negativt lager fra listen (kan jo bare være en checkbox om de skal med eller ej.

3. Rapporten indeholder jo forskellige kolonner, hvoraf jeg tænker, at primært antal til rådighed, allerede bestilt og minimumslager der skal "regnes ud fra".

Antal til rådighed opsummerer jo lagerantal-ordreantal. Til dette tal bør jo så ligges "allerede bestilt" for at få en sum. Denne værdi bør jo så holdes op mod minimumslager.

Er "summen" lavere end minimumslager, bør systemet foreslå enten:

1) Bestille antallet i minimumsordre eller

2) Bestille differencen fra "sum" til minimumslager (såfremt minimumsordre ikke er defineret).

Og denne rapport skal jo så slutteligt kunne overføres til "Køb->Bestilling"

 

Håber det er tydeligt?
Hej og mange tak for at følge op.

I det store hele giver det fin mening. Jeg har dog nogle enkelte spørgsmål.

I forhold til den del med negativt lager, så forstår jeg godt hvad du mener. Jeg forstår bare ikke helt, hvorfor varer med negativt lager ikke skal med? Vil du uddybe dette for mig?

I forhold til om allerede bestilte varer skal indgå i til rådighed, så vil de ikke komme til dette. Jeg kan godt se din pointe i forhold til ordren, men så længe en vare er bestilt og ikke modtaget, så mener jeg ikke vi kan betragte den som til rådighed på lageret. Derfor vil dette ikke blive ændre. De andre detaljer har du dog en god pointe i. Jeg vil lige vende den med vores produktansvarlige og høre, hvad han mener. Det her ville være en stor sag, som vil kræve ret meget udvikling. Jeg kan dog sagtens se pointen og derfor vil jeg ikke lukke den. Du kan dog godt forvente, at der går noget tid inden vi for alvor får mulighed for at arbejde dette.
Hej Jesper

 

Negativt lager. Det er primært for at holde varer med -1 på lager og 0 som minimumslager ude af rapport. Hvis der er negativt lager og der er angivet et højere minimumslager end 0, kan produktet selvfølgelig komme med. Men når der er -1 på lager og minimumslageret er 0, så skal der jo netop ikke bestilles, da der så vil være 1 stk på lager, fysisk. Giver det mening?

 

Allerede bestilte. Jeg siger jo netop IKKE, at de skal indgå i antal til rådighed, men de bør da trækkes fra den anbefalede mængde til bestilling, da de jo netop ER bestilt. Hvis ikke de indregnes/trækkes fra bestillingsantallet, så giver det da ikke rigtig mening overhovedet at vise kolonnen med allerede bestilt. Er du ikke enig heri?

 

Håber det gav mening?
Hej igen,

Jeg forstår godt hvor du vil hen i forhold til minimumslager og negativt antal. Jeg synes dog stadig et minimumslager på nul er relevant at have i rapporten, da det sagtens kan være man vil bestille den hjem. Det er et minimum og ikke et maksimum, som jeg ser det.

I forhold til allerede bestilte, så er jeg ikke enig i det skal fjernes fra rapporten. I forhold til at vise en anbefaler mængde til bestilling, så har du ret i, at det ville give mening at fratrække det allerede bestilte antal. Jeg er dog i tvivl om, hvor du ser dette? Vi har en minimums ordre, som vil foreslå et antal varer du skal bestille, men det ser jeg ikke som en anbefalet mængden.