Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




nagativ valutakurs

0
Ved en fejl - efter import fra csv-fil -  blev valutakursen i en leverandørfaktura ændret til negativt. fortegn. Beløbene i udenlandsk valuta og i danske kroner fik derved modsat fortegn.

Jeg opdage det først ved bogføring i af betalingen, hvor den automatisk bogførte valutadifference blev helt forkert.

Denne bogføringsfejl burde ikke være mulig. Hvis det ikke er muligt at låse for den bør der komme store advarsler.

Jeg har bruget meget tid på at finde og rette fejlen.
i Forslag » Andet af (140 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Jeg kan sagtens følge dig, at en valutakurs ikke giver mening med negativt fortegn. Jeg må dog også sige, at det er meget sjældent, at vores brugere kommer til at lave en negativ kurs. Når vi kigger på at implementere nye funktioner og elementer i programmet, er det meget vigtigt, hvor mange kunder der ønsker en funktion og hvor meget værdi det skaber.

Fordi dette ikke er noget vi har hørt før, så vil jeg lade dit foreslå stå åben i et par uger. Tanken er, at andre brugere kan byde ind, hvis de også mener det er god ide.

Jeg vender tilbage :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen :)

Dit forslag har nu fået lov til at leve lidt herinde. Som tidligere nævnt kan jeg sagtens se ideen i, at en valutakurs ikke skal være negativ. Omvendt er det ikke noget vores brugere har efterspurgt før. Det er også en situation, som kan rettes op ved hjælp af bogføring. Derfor vil vi ikke gå ind og arbejde videre med dette.

Jeg vil dog opfordre dig at være opmærksom på, hvilken kurs du benytter i fremtiden, da jeg sagtens kan se det er ekstra arbejde, hvis man kommer ud for dette. Jeg vil sætte forslaget som implementeres ikke.
Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Jeg har ved mange tidligere lejligheder påpeget, at næsten ingen felter i e-conomic bliver valideret.
En klar og fatal fejl, der er beskrevet i Grønspættebogen side 1.

mvh
Finn

e-consultic.dk
Hej Finn

Jeg er klar over du generelt set ønsker validering på felter i e-conomic. Nogle gange giver det super god mening med validering og andre vil det ødelægge arbejdsgange i e-conomic. Jeg er helt med på, at du ikke er den største fan af, at disse felter bruges til 'forkerte' ting, men det er nu engang en måde brugere af e-conomic har fundet ud af kan løse alternative arbejdsgange. Derfor vil vi ikke gå så vidt til at have validering på alle felter.

I dette tilfælde med valutakurs kunne det godt give mening, men det er meget sjældent folk laver denne fejl og det kan retteS op med en tilbageførsel. Derfor har jeg vurderet, at vi kan skabe mere værdi andre steder.

Jeg er klar over du ikke er enig i min vurdering af validering, men det er udgangspunktet som tingene er i dag.

Hilsen Jesper :)
Hej Jesper

Selvfølgelig er vi ganske uenige. Husk på, at mange af de data der ligger i e-conomic også sendes videre til eksterne brugere, i.e. banker, EAN-kunder, SKAT, leverandører etc.

Men ganske gratis får du her en løsning.

I vores gamle Navigator-løsning fra firserne kunne vi i hvert kartotek frit oprette et antal brugerdefinerede felter i aftalen. Her kunne man så skrive "Moster Oda" og undgå feks at bruge stregkodefeltet til det.

På med vanten!

mvh
Finn
e-consultic.dk

Brugertilpassede felter ville være en super god funktion af få. Specielt, hvis man også selv kan aktivere den via dynamiske felter. Det er dog ikke noget vi har planer om at udbygge til. Jeg er med på, hvad du mener. Det er bare ikke en vej vi vil gå for nu. 

Vi har allerede vanten på. Jeg vil blandt andet nævne, at vi er i fuld gang med at kigge på noget "guf for webshoppere", som du kalder det ;-)