forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Abonnementsgrupper

+3

Hej,

Vi ville gerne have at det var muligt at tildele et abonnement til en abonnementgruppe.

Endvidere ville vi gerne have det var muligt at vælge kun at køre en bestemt abonnementgruppe, når man laver en abonnementskørsel

Dette er nødvendigt, hvis forskellige abonnementer har forskellig indeksering (så vil man have forskellige grupper og så køre dem en af gangen og justere indekseringen)

Et work around kunne være at man kan ændre abonnementnummeret - så kunne man selv lave sine grupper (f..eks. 1-100 101-200 etc)

Lignende forslag, som omhandler det samme: 

18306

spurgt 12 Apr, 2018 i Forslag » Abonnement af MIW (310 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

I forhold til at kunne inddele i grupper, så vil jeg lade dit forslag stå åbent i et par uger. Det gør jeg for at give andre brugere mulighed for at byde med, hvad de mener. Det er vigtigt for at se på, hvad den brede mængde af brugere ønsker, så vi kan prioriteret rigtigt i et forsøg på at gavne flest mulige.

Jeg er helt enig i dit work around med at kunne inddele sine kundenumre på en måde, så det giver mening. Det kan være den næstbedste løsning, hvis ikke opbakningen er ret stor til forslaget om grupperne. Jeg vender tilbage.

Rigtig god weekend :)

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 13 Apr, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (78,750 points)
Hej igen :)

Dit forslag har nu fået lov til at ligge i noget tid.

Efterspørgslen efter at kunne inddele i grupper er meget begrænset. Tanken omkring at kunne ændre nummer på abonnementet er noget jeg har hørt om før. Det var dog i forbindelse med, at man dengang ikke kunne spærre sit abonnement, og det skulle derfor bruges til at 'fjerne' de lukkede abonnementer. Det kan nu klares ved at spærre dem og derfor ser jeg ikke de forslag som gældende længere.

For at komme helt til bunds i om vi kan gøre andet med det nuværende setup, så vil jeg høre om du benytter indeksering ved selve ved kørslen? Det lyder nemlig som du gør dette. Det kan godt være du allerede ved dette, men du kan også angive et indeks på den enkelte abonnent. Her vil indekset blive divideret med prisen og herefter give en ny pris. Altså salgspris/indeks = ny salgspris.

Vil du kunne benytte dette?  Spørg endelig, hvis du er i tvivl om noget.

Venlig hilsen/Best regards

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 30 Apr, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (78,750 points)
Jeg har brug for at forstå om dette er noget i vil prioritere og få lavet da vi ellers skal skifte økonomi-system, da dette er essentielt for os.

Det vil selvfølgelig være ekstremt frustrerende at skulle skifte økonomi-system - primært når det skyldes noget så banalt som at man ikke kan rette et nummer.

Som bruger og kunde opfatter jeg dette som en fejl.
Microsoft bruger ofte begrebet "by design". Det er, når noget virker tåbeligt eller uhensigtsmæssigt - eksempelvis når de har lavet en knap der ikke skal bruges til noget, eller ikke fungerer efter hensigten. For brugeren opleves det som en fejl, som Microsoft egentlig bare ikke har tænkt sig at rette.

Denne sag forekommer at have samme karakter; ud fra et bruger- og programmeringsmæssigt perspektiv har vi fået lavet noget pibekrads, men vi har ikke tænkt os at ændre det. Derfor anerkender vi det ikke som en fejl.

Selvom det kan være en strid om ord, synes jeg det er vigtigt at forstå, at det forekommer at være den gængse opfattelse, når MIW skriver, at det opleves som en fejl.

Hej igen, 

I forhold til at gøre dette muligt, så kan jeg ikke love jer noget. Jeg ville meget stille jer gode udsigter for at i ikke skal skifte system. Det ville rigtig ærgerligt, hvis det står og falder på lige præcis denne mulighed. 
Omvendt vil jeg hellere gå ud skrive noget, der er forkert. Derfor er status lige nu, at jeg fortsat vil holde et øje på muligheden, men samtidigt kan jeg love jer, at det vil være noget i kan få nytte af. 
Hvis I ønsker at skifte, så skal i selvfølgelig overveje om det er det værd. Hvis det er det værd, så er beslutningen i sidste ende være op til jer. Jeg er ikke interesseret i, at holde på jer, hvis i kan finde en løsning, der passer jer bedre.
Mit håb er, at I vælger vores produkt fordi det er den bedste løsning og ikke fordi I føler bundet ved ikke at kunne skifte. smiley

Hej Jesper,

Som jeg har givet udtryk for, så opfatter jeg noget så simpelt som dette som en fejl.

Den eneste grund til at vi ikke har skiftet endnu er du har givet udtryk for at det var igang med at blive ordnet.

Ville sætte pris på I fik det ordnet, så vi ikke skulle forlade jer igen med en rigtig dårlig oplevelse i bagagen
Jeg kan kun være enig.

Vi har flere kunder som gør brug af abonnementsmodulet, og som har svært ved at tage stilling til, hvordan de skal nummerere og opbygge abonnementerne. Det prøver vi at hjælpe dem igang med, men de "råber jo ikke op" i et forum som dette.

Jeg er meget sikker på, at der er et ret stort mørketal som også oplever det som en fejl.
i gang× 7
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”