Hej Kent og mange tak for dit indlæg :)
Jeg er med på, hvad du siger.
I forhold til at give dig et svar på, hvorvidt jeg vil arbejde videre med indlægget sammen med vores udviklere, så vil jeg lade dit forslag ligge i et par uger, så jeg får et bedre billede af, hvad andre brugere har af tanker om forslaget og give dem mulighed for at bakke op.
Jeg vil dog lige prøve at vende en tanke omkring den måde i arbejder på. Jeg ved ikke om det her vil virke for jer, men jeg tænker ikke du skal snyde for muligheden, da det vil kunne spare jer for rigtig meget tid i bogføringen. Jeg vil præsentere den herunder. Det er blot et forslag, så jeg håber du er åben overfor det, hvis det slet ikke er noget i kan bruge, så er det selvfølgelig helt fint.
Det eneste det kræver er, at holdsport.dk kan skrive fakturanummeret på den opkrævning i laver på jeres medlemmer i feltet til banken, samt at fakturaen dannes fra e-conomic. Alternativ bede jeres medlemmer om at skrive fakturanummeret ved betalingen (sådan gør vi i min forening).
Hvis de gør dette, så kan i med vores modul AutoBank spare en masse tid og risiko for fejl.
Modulet kan nemlig gøre det, at alle betalinger automatisk kommer fra banken uden du skal danne en CSV. fil. Den indeholder nu fakturanummeret, som allerede findes i e-conomic. Så kan du bruge den funktion, der hedder autoforslag. Så går systemet ind og matcher alle fakturanumre op mod hinanden. Den gør det faktisk ud fra det tekst du beskriver. Fakturanummeret er ofte bare en ret sikker måde at gøre det på, da et fakturanummer kun bruges en gang.
Nu kan du danne alle indbetalinger ud fra det forslag systemet har givet dig. Det vil sige du slipper for at sidde og bogføre indbetalingerne. Endnu bedre er det, at fordi du har gjort det på denne måde, så ved systemet allerede, hvilke posteringer den skal afstemme med hinanden fordi de er lavet på grundlag af bankposteringerne.
Bum. Nu er alt bogføring fra banken klaret samt afstemning af, hvem der har betalt og hvem der ikke har.
Det kan være lidt svært at forklare det fulde udbytte her over skrift, når jeg ikke ved, hvordan det kører med holdsport og hvordan i arbejder, men jeg håber det giver lidt mening. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål eller kommentere på det jeg har skrevet, hvis der skulle være noget.
Hvis du kan bruge denne metode, så vil jeg umiddelbart vurdere, at det er en bedre løsning end de oprindelig forslag. Jeg vil dog stadig lade dit forslag stå åbent de næste par uger for at se, hvad andre brugere tænker omkring det.
Jeg ser frem til at høre fra dig :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz