Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Tilknytte tvungen dimension til kunde

0

Jeg anvender tillægsmodulet Abonnement til administration af lejere. I den forbindelse vil spørge ind til, om der kan tilknyttes en dimension ved oprettelse af ny kunde, så man kan sætte en tvungen afdeling på, ligesom det kan gøres på kontoplanen? Det vil mindske risikoen for fejlplaceringer af udgifter/indtægter.

pft

 

Dette er hovedindlæg for følgende indlæg: 

24688

 

i Forslag » Dimension (afdelinger) af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Normalt lader jeg forslag ligge i ca. to uger inden jeg tager stilling til, hvad vi skal gøre med dem fremadrettet. Det gør jeg for at give andre brugere herinde en mulighed for at byde ind på indlægget, så vi kan et bredere billede af, hvor mange kunder, der ønsker en bestemt funktion eller mulighed.

Her vil jeg dog starte med at spørge lidt ind. Jeg er med på du ønsker at sætte afdeling på en kunde. Jeg er dog i tvivl om, hvordan det vil mindske fejlplacering af udgifter og indtægter.

Vil du uddybe det? Oven i det, så vil jeg høre dig, hvordan vi skal håndtere det, hvis der er fx varelinjer på en faktura og disse to skal på hver sin afdeling. Skal det så være afdeling på kunden eller på varen, der vinder kampen om afdelingen? ;)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Fra min side af systemet sker det, at hvis jeg ikke sætter afdelingsnummer på når jeg overfører til daglig og derefter bogfører, ryger det på konto 0.
Derudover kan jeg ved en fejl sætte forkert afdelingsnummer på en kunde, og skal derved ompostere.
Så det er for at undgå for mange omposteringer.

Udfordringen med flere varelinjer har jeg ikke, nok et luksusproblem.. ;)
Men umiddelbart vil jeg mene at kunden skal vinde kampen om afdelingen. I hvert fald set herfra :)
Alternativt kan systemet sættes op så man kan vælge det ene eller det andet som udgangspunkt. Så kan man som i mange af de andre funktioner sætte systemet op til det vi som brugere skal anvende det til.
Hej igen og mange tak for at følge op :)

I forhold til dit konkrete forslag i forhold til afdeling på kunden, så må jeg sige, at jeg lod forslaget stå åbent i stykke tid for at se, hvor stor efterspørgslen var. Her kan jeg se, at dette ikke er ret bredt efterspurgt og på den baggrund vil vi ikke gå ind og arbejde videre med det.

I forhold til den del med daglig (kassekladde), så vil jeg gøre dig opmærksom på, at du kan sætte en fast afdeling på en kassekladde. Det vil sige alle posteringer oprette i kladden vil som udgangspunkt have den afdeling du har valgt. Dette kan sættes op per kassekladde, så fx fire forskellige kassekladder giver mulighed for at sætte fire forskellige afdelinger op. Disse kan altid ændres, når posteringen oprettes.

Du gør det ved at gå ind under andre muligheder -> opsætning af kassekladden ->  posteringer -> afdeling på alle posteringer.

Vil det kunne hjælpe dig? :)