Hej Stine :)
Jeg kan godt forstå det er irriterende, hvis du har sat noget på andet på leverandøren end de angiver på fakturaen.
Jeg vil dog vove at påstå, at den betingelse leverandøren skriver på sin faktura er den gældende. I dette tilfælde FIK. Det kan sagtens være I har aftalt, at du ikke skal betale via FIK, men så fald burde dette fremgå af din leverandørfaktura. Du kan bede din leverandør om at angive bank oplysninger i stedet, hvis de accepterer at få betaling på den måde. Så vil problemet aldrig opstå. Nu kender jeg ikke din leverandør, men hvis de fx bruger e-conomic, så er det en nem opsætning vi her supporten sagtens kan hjælpe dem med for at få fakturaen til at fremstå korrekt.
Vi vil i hvert fald fortsat aflæse fakturaens betalingsoplysninger, da de må antages for at være korrekte. Hvis leverandøren skriver noget forkert, så er det deres ansvar at angive de korrekte betalingsbetingelser. Det kan lyde firkantet, men af den grund vil jeg afvise at vi ændrer på den opsætning, der er på nuværende tidspunkt :)
Rigtig god påske.
Med venlig hilsen Jesper Mieritz