forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Smart Inbox ændre indstillinger for leverandør

+1
Må indrømme nu jeg sidder og arbejder i Smart Inbox og konceptet bag at gøre det meste af en arbejdsgang papirsløs og ikke desto mindre mere effektiv med mere tidsbesparelse ved at have elektroniske løsninger på det meste så har i altså en fejl i den smart inbox der bestemt ikke gør det særligt tidsbesparende.

Jeg opretter en leverandør og fører mine leverandørfaktura ind over denne, da leverandøren ikke har mulighed for EAN modtages disse på mail - i min optik da jeg har oprettet leverandøren med bank betaling - dette valgt fordi det er en leverandør med rigtig mange faktura og for at kombinere disse ved betalinger kræver det at det ikke er FIK indbetalinger da det så ellers ikke kan fungere.

Smart inbox overskriver så mine indstillinger på leverandøren og ændre det til en FIK og hvis jeg vil rette dette så foregår det manuelt under betalingerne - dvs de her 2000+ faktura jeg modtager på intet mindre end et kvartal som skulle spare mig tiden ved at være elektronisk og nemmere at samle betalingerne nu bare tager flere timer/dages arbejde fordi jeg skal sidde og redigere dem for at kunne foretage samlede betalinger så de skal ændres fra FIK til Bank (som jeg jo bevidst havde forudindstillet). Det synes jeg bestemt ikke er en særlig smart funktion og noget som jeg mener man bør se på og få ændret.

Tak.

Stine
spurgt 16 Mar i Forslag » Andet af StineB (130 points)

1 Svar

Hej Stine :)

Jeg kan godt forstå det er irriterende, hvis du har sat noget på andet på leverandøren end de angiver på fakturaen.

Jeg vil dog vove at påstå, at den betingelse leverandøren skriver på sin faktura er den gældende. I dette tilfælde FIK. Det kan sagtens være I har aftalt, at du ikke skal betale via FIK, men så fald burde dette fremgå af din leverandørfaktura. Du kan bede din leverandør om at angive bank oplysninger i stedet, hvis de accepterer at få betaling på den måde. Så vil problemet aldrig opstå. Nu kender jeg ikke din leverandør, men hvis de fx bruger e-conomic, så er det en nem opsætning vi her supporten sagtens kan hjælpe dem med for at få fakturaen til at fremstå korrekt.

Vi vil i hvert fald fortsat aflæse fakturaens betalingsoplysninger, da de må antages for at være korrekte. Hvis leverandøren skriver noget forkert, så er det deres ansvar at angive de korrekte betalingsbetingelser. Det kan lyde firkantet, men af den grund vil jeg afvise at vi ændrer på den opsætning, der er på nuværende tidspunkt :)

Rigtig god påske.

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 27 Mar Forslag af Jesper Mieritz (67,050 points)
Hej Jesper,

 

Jeg er ikke helt enig med dig.

 

Da de faktura jeg modtager fra vores leverandører således indeholder en FIK indbetalingskode samt bank oplysninger, hvilket giver mig mulighed for at betale på begge måder.

 

Nu kan jeg se at i mine "betalinger" hvor at disse faktura ender, der kommer de faktisk ind og ligge i en stor blandet bunke - så selvom du mener at det er min leverandørs opsætning - hvilket endnu er uændret så vælges der i e-conomic systemet åbenbart lidt tilfældigt da de kommer ind både med FIK og også med bank indbetaling - hvilket gør det endnu vanskeligere at bede en leverandør ændre deres indstillinger når at det i mit system kommer ind lidt som vinden blæser.

Jeg vil mene at når jeg laver en opsætning i mit system og vælger den skal tage bank oplysningerne (som figurerer på faktura sammen med FIK) at så skal systemet ikke selv vælge hvilken et af dem den ønsker at bruge - det vil gøre arbejdsgangen besværlig.

Umiddelbart er funktionen om at vælge FIK eller BANK og udfylde alle oplysninger et spildt arbejde hvis ikke systemet kan finde ud af og bruge funktionen men kun delvist.

 

Stine
Hej Stine :)

Super fedt du følger op. Det er jo ærlig sag, at vi ikke er enige og jeg altid åben for, at der kan følges op på trods af mine tanker omkring, hvordan tingene hænger sammen.

Jeg vil sige, at jeg i bund og grund stadig mener en leverandør burde være i stand til at give deres kunder de bedste betingelser, hvilket i dette tilfælde vil være at fjerne FIK linjen. Jeg mener dog også, at vi skal give jer brugere de bedste betingelser i e-conomic. Jeg har kigget lidt på vores forum og snakket med nogle supportere og dette er noget er vi hørt fra andre end dig. Derfor vil jeg prøve at tage en snak med den produktansvarlige på vores Smart Inbox og høre, hvad tankerne er omkring dette.

Det betyder ikke jeg kan love, at denne mulighed vil komme, men jeg vil lige stikke en finger i jorden og se på, hvad vi kan gøre.
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”