forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udskriv ved bogføring

0
Auto Udskriv ved bogføring

Jeg kunne godt bruge en automatisk udskrivning ved bogføring af faktura.
Jeg skal nemlig altid bruge en kopi til bilagmappen og en til kunden.

Det kunne laves som et fast valg ved fakturering,
Med:
<ul>Valg af printer.
Valg af antal kopier.
Fravalg af den ene kopi hvis fakturaen er sendt med e-mail eller EAN nembetaling.
</ul>

Det kunne laves i debitoropsætningen.
Eller i kunne lave en der hed fakturaopsætning.

Ændringerne i debitoropsætningen måtte meget gerne kunne gælde for alle debitorer.
spurgt 23 Jun, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Oelting (230 points)
status opdateret 17 Dec, 2012 af Gurjap

7 Svar

 
Bedste svar
Udover de forslag MadsR foreslår, til minimering af klik, står mit printbillede automatisk på antal, hvorved jeg blot kan trykke 2 og enter. Så ctrl+p+2+enter sparer for en masse musseklik.

En anden mulighed er, at du ikke udskriver fakturaerne ifm bogføringen. Når du har bogført går du til arkivet og markerer alle de oprettede fakturaer. Herefter får du én pdf-fil, med alle dine fakturaer, og du kan udskrive dem alle i 2 eksemplarer på én gang. Problemet her vil dog være, at det kan være svært at huske, hvilke der er sendt pr. mail/EAN, og hvilke der skal sendes med post.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 19 Jul, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Lasse Bager
Hej Oelting,

Når du trykker bogfør faktura - har du rent faktisk muligheden for at vælge Vis faktura fluebenet, det kunne måske hjælpe dig?
besvaret 8 Jul, 2010 Forslag af MadsR (1,860 points)
Hej MadsR

Tusind tak for at du reager på mit indlæg.

Du har ret jeg kan vælge vis faktura, derefter udskriv, vælge printer, skrive antal og trykke på udskriv.

Det er 4 klik ekstra for ver faktura. og så er der ventetiden på at vinduerne skal åbne.
Vi laver 300 faktura ver måned lige inden den første.

Det bliver 1200 klik formeget.

Tiden det tager at nå til udskriv knappen er ca. 15 sek.
300 faktura tager 4500 sek. eller 1 time 15 min.

Det er hvis serveren ikke lige glemmer os under vejs.
besvaret 8 Jul, 2010 Forslag af Oelting (230 points)
Hej igen,

Pyha, jeg har aldrig været særlig god til matematik   

Men computere har længe været i mit interessefelt. Du kan på langt de fleste printere pre definere at den vælger den som standard samt vælge et standard antal hvis det normalt er 2 f.eks. (-2 klik)

Ventetiden på vinduer der skal åbnes er desværre et tilbagevendende problem hos mange, og afhænger som oftest af internet forbindelsen.

Man kan i Adobe (det program den åbner faktura i) bruge Ctrl + P til at printe, det tager, ca, 2 sekunder. (-13 sek)

Naturligvis har jeg forståelse for at det kan virke omstændigt og at det kommer til at kræve ekstra arbejde at udskrive alle de faktura. Håber ovenstående gav dig, om ikke andet så et smil på læben.  
besvaret 9 Jul, 2010 Forslag af MadsR (1,860 points)
Mig bekendt er det desværre ikke teknisk muligt at auto-udskrive hverken HTML-sider (selve e-conomic-applikationen) eller PDF-filer, når de åbnes. Dét ville i givet fald også være et potentielt irritationsmoment - jeg kan lige se de sjove links begynde at cirkulere, som ved åbning straks igangsætter udskrift af hundredevis af sider

Jeg har dog set eksempler på PDF-filer, som ved åbning automatisk frembringer <em>dialogvinduet</em> til udskrift. Forudvalg af printer, antal eksemplarer m.v. er dog mig bekendt ikke muligt - dét er under din PDF-læser og/eller din printer-softwares kontrol.


Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 20 Jul, 2010 Forslag af Christian Estrup (19,850 points)
Hej SusanneK

Tusind tak for dit svar. Det løser helt sikkert mit problem med at udskrive alle fakturaer for 2011!

Mvh. Anders.

www.AltOmADHD.dk
besvaret 14 Jun, 2012 Forslag af andersronnau (370 points)
Velbekomme Anders - er glad for at nogle kan gøre brug af de små fiduser

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 16 Jun, 2012 Forslag af SusanneK (15,800 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”