Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forslag: Ordrebekræftelser på projektkortet / kunder

0
Hej e-conomic

 

Det kunne være super brugbart at man kan finde sendte ordrebekræftelser vedr. et projekt på projekt-oversigten og/eller på kunden under projekter. :-)

Håber at I vil tage det med i jeres overvejelser på næste møde.

 

Vh Helle
i Forslag » Projektstyring af (5.9k points)

1 Svar

Hej Helle og tak for dit forslag :)

Du kan sagtens påføre et projektnummer på en ordre. Om du gør det under salg -> ordre, eller salg -> kunder er lige meget. Du kan ikke gøre det inde fra projektoversigten.

Jeg vil tillade mig at udfordre dit forslag. Måske jeg kan lære noget nyt i de arbejdsgange jer brugere har.

Som jeg ser vores projektmodul, så min tilgang til et projekt, at det typisk er lidt større sager, så et projekt bliver oprettet før man begynder at fakturere eller sende ordre. Altså at omvendt af det du beskriver.

Jeg erkender vores projektmodul kan bruges på rigtige mange måder. Det er måske det modul vi har, som lægger mest op til alternative arbejdsgange, hvis man er lidt kreativ. Jeg vil dog sige, at jeg ikke ser en arbejdsgang, hvor man ud fra en eller flere ordre opbygger et projekt.

Mit spørgsmål går derfor på, hvornår giver det mening, at en ordre indgår i et projektkort, og hvordan den skal indgå i de sammentællinger, der findes derinde?

Jeg ser frem til at høre fra dig. Hvis der er noget som ikke giver mening, så sig endelig til :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper
Jeg kan ikke se ordren under projektet på "Igangværende projekter", selvom jeg har valgt et projekt-nr. inde jeg sendte ordrebekræftelsen.
Vi opretter et projekt-nr. hver gang vi har et salg (vi er ordreproducerende). Derfor er det rart at kunne følge alle dokumenter på sagen under "Igangværende projekter" eller på kunden under projekter. :-)
Det behøver ikke indgå i sammentællingerne - det er blot adgangen til dokumentet jeg efterspørger.
Det er også for at skabe et hurtigt overblik over, om der er sendt ordrebekræftelse til kunden, da jeg pt. styrer dette via en manuel oversigt excel.

Du må gerne skrive igen, hvis mit svar ikke giver mening. Jeg har måske lidt svært ved at skrive det.
Såfremt jeg skal ringe dig op om det, må du også give besked.

Vh Helle
Hej Helle og tak for opfølgningen :)
Jeg kan godt forstå, hvad du mener, så det er helt fint.
Jeg må sige, at dette er et ret specifikt forslag som jeg ikke har hørt før. Jeg kan godt forstå du gerne vil samle alt information på projektet et bestemt sted, men når jeg kigger på de forslag vi har liggende, så har vi en del, hvor efterspørgslen har været større og vi vil derfor løbe efter dem i første omgang.
Det betyder, at jeg vil sætte dit forslag som implementeres ikke. Hvis jeg i fremtiden oplever et større behov for at bruge modulet på denne måde, så vil jeg tage det op til overvejelse igen.

Af ren nysgerrighed, hvordan bruger i så projektdelen her? Hvis i opretter en ordre, som gælder et projekt, hvorfor kan i så ikke 'bare' lave en faktura og ud fra kostpris og salgspris på ordre/faktura styre, hvordan sagens forløb har været?
Jeg tænker der kan nogle ting, som produktion eller meget specifikke ordre, som gør, at dette er relevant. Jeg er altid interesseret i at få så meget feedback som muligt fra jer der bruger modulet, så jeg håber du er frisk på at uddybe, selvom jeg har afvist at arbejde videre med forslaget for nu :)
Hej igen

Tak for dit svar - også selvom jeg synes at mit forslag jo er for godt til at lade ligge. ;-)


Vi bruger projektdelen til rigtig meget, synes jeg.
* At have oversigt over vores projekter (antal igang/til betaling/til afslutning) nr-fordeling (fortløbende nr.) Her kunne det være godt at se, at vi har sendt ordrebekræftelser på sagen også.
* På serviceopgaver er vi ved at implementere en ansvarlig, så opfølgning måske på sigt kan ske igennem systemet (pt. bruger vi manuelle lister i excel).
* Over-/underdækning selvfølgelig
* Projektkortet er virkelig brugbart - her ser vi jævnligt på mulighed for forbedringer ifht. vores beregnede priser og vores realiserede priser.
* Timeregistrering
* Lager (forbrug af standardvarer - ikke alle typer er standard)

Ja, der er sikkert også mere... for vi bruger det jo hele tiden. Som sagt er vi ordreproducerende og så snart en kunde giver et mundtligt tilsagn om ordre får den et nr. Jeg kan ikke sende ordrebekræftelsen med det samme, da der altid skal afklares de endelige småting på sagen inden (disse kan få betydning for typen/prisen osv). Og det er så i denne forbindelse, det kunne være rart at kunne se på projektkortet om OB er sendt. :-D

Vh Helle.
Hej igen Helle :)
Det er kun fedt du synes det er for godt til at lade ligge. Det betyder jo bare, at du har engagement for sagen!

Mange tak for din feedback! Jeg kan godt se, at det ville være rart at have det projektkortet, men som sagt er efterspørgslen for lille på nuværende tidspunkt. Jeg vil dog huske dig og forslaget, hvis jeg i fremtiden støder på flere brugere som ønsker dette.

Jeg håber du får en god påske :)