Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kundeindbetalinger, valg af faktura/kreditnota

+1
Når jeg ved bankafstemning vælger at overføre en kundeindbetaling vælger jeg kundeindbetaling og vælger kunde, og skal til at vælge faktura/kreditnota, så indeholder listen rigtig mange rækker. Det ville være rart hvis denne liste ikke viste de fakturaer/kreditnotaer som allerede er valgt og dermed allerede findes i en kladde. Således vil listen blive meget mindre og det vil være nemmere at finde den rigtige. Og man vil undgå fejl som at vælge den samme faktura til 2 forskellige overførsel af kundeindbetalinger.

Der kunne evt. suppleres med et flueben som tilvælger allerede betalte (i kladden) fakturaer. Altså som det er nu.
lukket
i Forslag » Andet af (210 points)
lukket af 🔒
Jeg vil blot tilslutte mig dette ønske...

Og det ville også være fedt med den samme funktion under leverandørbetalinger.

Vi ville gerne kunne bruge funktionen at sortere efter forfaldsdato under fakturanummer, for på den måde, på tværs af leverandøre, at vælge de fakturaer der skal betales - men fordi allerede valgte fakturaer ikke fjernes, så bliver det totalt uoverskueligt...
Hvis du med leverandørbetalinger mener debitorsaldolister, så er det efterspurgt her: http://forum.e-conomic.dk/24250/debitorsaldoliste-ignorer-kladden-selvom-der-er-markeret-medtag-kladdeposteringer
Nej det er ikke debitorsaldolisten (hvis noget måtte det vel også være kreditorsaldolisten, da det er leverandørbetalinger)...
Men det smarte, uanset om det er debitor eller kreditor, vil jo være at man kunne få overblikket allerede i kassekladden.

Hej begge to,

Jeg har nederst her i tråden lavet et svar til jer. Vi har fået implementeret funktionen i kassekladden. Jeg håber det kan hjælpe jer smiley

3 Svar

 
Bedste svar

Hej til alle, der følger med her.

I kan nu se om en faktura er udlignet med en kladdepostering ved at trykke på det felt jeg har market på billedet under.

Se her: 

Hvis I ser bort fra, at knappen er på engelsk, så er det sådan her I kan gøre det.

Vi skal selvfølgelig den oversat til dansk smiley

Spørg gerne, hvis der er noget i ikke helt forstår. 

Rigtig god dag.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Når kladden bogføres, forsvinder de udlignede fakturaer/kreditnotaer fra oversigten.

Hvorfor venter du med bogføringen?
Forslag af (26.5k points)
> Når kladden bogføres, forsvinder de udlignede fakturaer/kreditnotaer fra oversigten.

Jo, tak det har jeg opdaget.

Hvorfor er det ikke muligt at få dem til at forsvinde når de er udlignet i kladden?
Det er bogføringen, der opdaterer systemet.  
Men så vidt jeg husker, så er allerede udlignede, men endnu ikke bogførte betalinger, markerede med beløb i fakturaoversigten.
Det er rigtig at bogføringen som opdaterer systemet. Men i alle mulige andre features i e-conomic (søgning, rapporter, mm.) så er der et flueben til at "medtage kladdeposteringer" eller ej. Det er det som jeg synes er en mangel her.

Hey, 

Der er en opdatering på sagen nederst i tråden. Det vil ikke fungere med 'medtag kladdeposteringer' på tværs af programmet, men det virker i vinduet ved bogføring af betalinger smiley

Hej til alle der følger med her :)

Super fedt at se i byder med tanker og holdninger til forslaget.

Jeg vil sige, at jeg langt hen af vejen er enig med Erik i, at man så vidt muligt skal holde sin bogføring opdateret og derved vil problemet også være løst. Omvendt må jeg også erkende, at dette er noget, som er efterspurgt fra flere brugere og det må jeg tage seriøst. Derfor vil jeg gerne arbejde videre med jeres forslag herinde. Jeg kan ikke love noget omkring, hvornår og hvordan vi vil implementere det, men det er helt sikkert noget jeg undersøge nærmere.

For at holde et godt overblik på forum, så vil jeg lukke dette indlæg med henvisning til dette, da det omtaler samme problem. På det andet indlæg kan i se, at forslaget dengang blev accepteret, men der er ikke sket noget siden. Derfor vil jeg tage sagen op igen med vores udviklere. Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Rigtig god weekend :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)