Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvad gør man når e-conomic og webshop kommer ud af sync?

0
Vi har et varenummer der optræder i webshop, men som ikke findes i e-conomic...

Og for at gøre det endnu mere mærkeligt, så optræder varenumret faktisk to gange i webshop..??

Hvis vi opretter varen med det pågældende varenummer i e-conomic, så reflekteres ændringer vi laver på varen ikke i shoppen - dvs. pris, tekst, skult/ikke skjult osv. ændre sig ikke i shoppen, uanset hvad vi gør i e-conomic... det hjælper heller ikke at slette varen i e-conomic, da varen så alligevel fortsat optræder i webshop (fortsat også dobbelt).

Vi kan selvfølgeligt bare se bort fra det, men da varenumret er et vi skal bruge og da varens pris i shoppen ikke er korrekt og da vi ikke kan skjule den - dvs. den dukker op ved en søgning i shoppen, så er det ikke helt så smart...

Venligst lad os vide hvad vi gør ved det...
i Spørgsmål » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge.

Det du beskriver her lyder meget mystisk.

Jeg vil sige vi er nødt til at kigge lidt nærmere på det. Kan jeg lokke dig til at give mig adgang til dig aftale?

Du gør det ved at klikke på det orange tandhjul -> alle indstillinger -> administratorer (ude til venstre) -> og så søger du efter 1109275 (ude til højre) -> tryk på manden med fluebenet.

Ud over det, så må du meget gerne sende en mail til info@e-conomic.com att. Jesper Mieritz med lidt mere følsomme infomationer. Her tænker jeg på varenummer og varenavn. Du må selvfølgelig også godt bare skrive det her, ellers er mailen mere fortrolig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Jeg har sendt dig en mail...
Hej Helge :)

Jeg har nu gravet i vores mails og jeg kan ikke se vi har modtaget denne mail. Der har dog været lidt problemer med vores info@e-conomic.com, så kan jeg lokke dig til at gensende til info@e-conomic.dk?
Den er sendt igen...
Hej Helge :)

Jeg har testet og jeg vil betragte det som en fejl. Jeg er skrevet til vores teknikere, så de lige kan kigge nærmere på det.

Jeg vil tro fejlen er opstået på baggrund af, at der er skiftet varenummer på varen, men at denne opdatering ikke er gået rigtigt videre til webshoppen.
Det er selvfølgelig ikke din fejl, så du har intet gjort galt. Jeg vender tilbage når jeg ved mere :)
Hej Jesper,

Det er korrekt at der er skiftet varenummer - men sjovt nok fra et helt andet. Således blev der skiftet fra et forkert til det der nu er problemet (som er det rigtige) - men i den forbindelse optrådte varen så pludseligt to gange og uden den blev opdateret med pris osv. - så ændrede vi så igen varenumret (med "/1" bagved) - og det virker (men er naturligvis ikke det rigtige varenummer). Det tidligere varenummer skal jo automatisk slettes når man ændre til et nyt - og det er det (de) jo så ikke blevet.
Jeg skriver dette i håb om at det kan være en hjælp til jeres teknikkere når de skal finde fejlen...
Hej og tak for hjælpen! Jeg har sendt det videre.

Du har helt ret i, at den burde kunne håndtere dette, så der er gået et eller andet galt. Hvad det er kan jeg ikke svare på endnu.

God weekend :)
Hej Helge

Jeg faldt over dette indlæg. Sagen her skulle meget gerne være klaret og jeg vil derfor sætte den til gennemført. Hvis jeg af en eller anden årsag skulle tage fejl, så må du gerne sige til :)