Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




saldobalance: sammenligning med sidste år

0
Mange starter op med, at have et regnskabsår på eksempelvis 15 mdr. eller lignende.

Når man året efter ønsker sammenligning med sidste år, bliver det perioden for fremtidige regnskabsår ! (12 mdr,)

I stedet burde sammenligningstallene, hente perioden fra 1.års regnskabsårs stamoplysninger, hvor er anført længden af sammenligningsperioden

1178983 jørgen svane
i Forslag » Andet af (230 points)

1 Svar

Hej Jørgen :)

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan sammenligne, når du har længere regnskabsperiode end 1 år. Det er dog sådan, at rapporten på nuværende tidspunkt er lavet til at sammenligne en periode og ikke et regnskabsår. Så sammenligningstallene burde ikke hente et regnskabsår.

Hvis nu man trækker en saldobalance for 1. kvartal, så skal den også kun sammenligne med 1. kvartal. Den kigger altså den indtastede periode og har i og for sig intet at gøre med regnskabsår.

Det er dog fair at betragte dette som et forslag til en ny funktion i rapporten. Så forslaget skulle gå på at få en funktion, der sammenligner regnskabsår og ikke perioder.

Dette ville man nok kunne kigge på, men jeg vil tillade mig at udfordre sagen lidt. Hvis man har et længere regnskabsår, hvornår ville det så være fair at lave en 1:1 sammenligning af de to perioder? Du skal selvfølgelig kunne trække rapporter og se resultatet. Det kan du også sagtens. Jeg vil endda gå så langt til at sige, at dette er løsningen på din udfordring. Nemlig at du trækker rapporter over to gange og så sammenligner de to rapporter. Dette kan gøre via to faneblade, excel eller lignende.

Dette betyder så også, at vi ikke vil gå ind og kigge på at udbedre dette, så du kan sammenligne de to tal. Løsningen findes dog allerede, som jeg har beskrevet.

Jeg håber det hele giver mening, ellers er du meget velkommen til at spørge ind :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)