forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Opret bestilling på baggrund af en ordre

0
Som nævnt på vores blog - http://blog.e-conomic.dk/opret-bestilling-pa-baggrund-af-en-ordre/, har vi her dedikeret et emne til dine forslag til den kommende funktion, som gør det muligt at oprette en bestilling på baggrund af en ordre.

Denne ændring er et eksempel på hvordan en forespørgsel fra jer brugere, er blevet taget videre og ender i e-conomic.

Så kom endelig med dine input. Hvad savner du og hvordan kan du bruge den nye funktion. Lad os høre hvad der skal til for at gøre den nye funktion så god som muligt.
spurgt 8 Jun, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af Lasse Bager

15 Svar

Bravo - det vil være en klar forbedring, hvis man kunne vende en kundeordre til en leverandørbestilling, så sparer vi jo en hulens masse dobbeltindtastninger. Så det er helt oplagt - gå straks i gang   

1) Mht. udviklingstimer kan projektet måske deles op, så vi til at starte med kan få en ordre - en bestilling.
2) Gerne med mulighed for at vælge fast leverandør på en bestemt varegruppe.
3) Senere kan det så udvides til at man kan vælge flere leverandører til samme kundeordre
4) Og der kan også være behov for at kunne poole to eller flere kundeordrer til én leverandørbestilling  

Vh.
Thomas Beltner
besvaret 10 Jun, 2010 Forslag af Thomas Beltner (420 points)
Hej Thomas,

Det glæder mig at det falder i god jord   

Udviklerne kigger i tråden her og samler op på forslag, så dine idéer vil helt sikkert blive taget til efterretning.
besvaret 14 Jun, 2010 Forslag af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
Hej

Dejligt at høre, at der måske sker noget på lagerstyrings-fronten igen

1. Gøre leverandørbestillinger tilgængelige via APIet.
Jeg vil gætte på, at lave bestillinger på baggrund af kunde-ordrer hurtigt giver en række forskellige ønsker afhængig af forretningsgange, bestillingsprocedurer, leverandørers bestillings-krav osv. Hvis I som første skridt valgte at eksponere leverandørbestillinger ud via APIet, så vil fleksibiliteten og anvendeligheden af auto-generede leverandørfakturaer været meget større.

2. Samle restvarer på en leverandør-bestilling
Det ville være rigtig rart med en funktion som kunne oprette/vedlige en bestilling med de rest-varer per leverandør, så man undgår at have en lang række delvis leverede bestillinger med restvarer. Restvarer kommer ofte i én modtagelse og på én leverandørfaktura. Dette gør at det i dag er med øget fejlrisiko og meget tidskrævende at identificere restvarer fra en hel række forskelige bestillinger.

Dette er blot et par forslag i relation til emnet...

VH Jakob
besvaret 15 Jun, 2010 Forslag af jakobhb (140 points)
Hej,

Jeg vil gerne lave en opfølgning på dette link, og sige at vi nu er tættere på en løsning. I vil høre nærmere om en lancerings dato.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Jan, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej,

Som i måske har set, så er det nu muligt at lave en ordre om  til en leverandør bestilling, for at gøre bestillingsarbejdet meget hurtigere.

Tak for forslaget.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Mar, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej

Jeg vil gerne komme med lidt indput i forhold til at kunne lave en leverandørbestilling udfra flere ordre.

Mit udgangspunkt er at bruge beholdningsmatrixet under lagermodulet til at foretage leverandør bestillinger, her kan man i forvejen se hvad man har på lager både med hensyn til evt. farve og størrelse af produkterne og hvor meget man evt. har i minus og derfor mangler. Her kunne det være dejlig at man udfra hver vare/varenummer kunne skrive en mængde man gerne vil bestille. Hvis jeg har -8 af en vare til rådighed vil det være smart at jeg kunne skrive i dette matrix at jeg vil bestille 10 stk. i rød xs, så jeg samtidig bestiller 2 til lager af denne variant, og på samme måde af de andre varianter jeg har i dette matrix på dette varenummer.

Som det er nu, er der meget tidsforbrug ved at man skal gå  ind på det samme varenummer op til 10 gange, og hver gang vælge, rød,huske at tage den næste størrelse i rækken, huske hvor meget der står i minus, vælge antal, og hvis man så har bare 10 varenumre fra den samme leverandør så vil det sige at man skal ind 100 gange for at færdiggøre en bestilling til en leverandør, og hvis man så har 3 leverandøre så kan man selv gætte hvor lang tid det kommer til at tage og hvor mange gange man skal gentage den samme arbejdsgang.

Jeg vil gerne uddybe mit indput hvis udviklerne har brug for det.

     Hilsen Kartrine
besvaret 16 Apr, 2011 Forslag af Katrine (950 points)


Hej Katrine,

Som jeg læser det, så kan du faktisk allerede det du godt kunne tænke dig. Det er muligt når man laver en bestilling på en vare med flere varianter, at oprette bestillingen ud fra Matrixen. Jeg har vedhæftet et billede som viser hvad det går ud på. Er det dette du tænker på?

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Apr, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Det var lige det jeg manglede, mange tak
besvaret 18 Apr, 2011 Forslag af Katrine (950 points)


Perfekt  

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Apr, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)


Jeg er også interesseret i at vide dette. Findes der overhovet en måde man kan lægge nye varer på lageret via APIet? Jeg kan oprette nye varer via API (dog uden at bestemme lagerbeholdning) og jeg kan fjerne varer fra lager ved at lave varebestillinger via API... men jeg ser ikke nogen måder hvorpå bestille varer fra en leverandør via APIet. Kan det virkelig passe?
besvaret 30 Maj, 2011 Forslag af kwi (590 points)
i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”