Hej
Jeg vil gerne komme med lidt indput i forhold til at kunne lave en leverandørbestilling udfra flere ordre.
Mit udgangspunkt er at bruge beholdningsmatrixet under lagermodulet til at foretage leverandør bestillinger, her kan man i forvejen se hvad man har på lager både med hensyn til evt. farve og størrelse af produkterne og hvor meget man evt. har i minus og derfor mangler. Her kunne det være dejlig at man udfra hver vare/varenummer kunne skrive en mængde man gerne vil bestille. Hvis jeg har -8 af en vare til rådighed vil det være smart at jeg kunne skrive i dette matrix at jeg vil bestille 10 stk. i rød xs, så jeg samtidig bestiller 2 til lager af denne variant, og på samme måde af de andre varianter jeg har i dette matrix på dette varenummer.
Som det er nu, er der meget tidsforbrug ved at man skal gå ind på det samme varenummer op til 10 gange, og hver gang vælge, rød,huske at tage den næste størrelse i rækken, huske hvor meget der står i minus, vælge antal, og hvis man så har bare 10 varenumre fra den samme leverandør så vil det sige at man skal ind 100 gange for at færdiggøre en bestilling til en leverandør, og hvis man så har 3 leverandøre så kan man selv gætte hvor lang tid det kommer til at tage og hvor mange gange man skal gentage den samme arbejdsgang.
Jeg vil gerne uddybe mit indput hvis udviklerne har brug for det.
Hilsen Kartrine