Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ny Ordre -> Følgeseddel (overlevering)

0
Hej

Jeg er rigtig glad for jeres system. Det dur bare.   
Men vi har et problem når vi skal lave en følge seddel.

Når jeg laver en ordre på f.eks. 200 kg. okseculotte.
Den ordre sender klar til levering.

Derefter går jeg ind i faneblad lager.
Her finder jeg ordren og skal lave en følge seddel.
Men når jeg så skal lave følge seddelen så kan jeg ikke få over leveret.

F.eks. hvis jeg pakker 211,37 kg culotter til ham/hende. så er det jo 11,37 kg for meget.
Omvendt hvis jeg så pakker 198,36 kg. så er der et rest levering på 1,64 kg.

Dette er rigtigt træls for mit system og derfor vil jeg gerne vide om man ikke kan fjerne den spærring på dette.

På forhånd tak.
lukket
i Spørgsmål » Salg af (310 points)
opdateret af

3 Svar

 
Bedste svar
Hej Martin.

Jeg forstår det sådan, at du anvender Ordre skabelonen, og har blot ændret i layoutet, og skrevet Følgeseddel i stedet for Ordrebekræftelse. ?

I hvert fald er det sådan at du blot skal sende Ordren eller vælge Registrer som sendt. Når du bagefter vil have vist ordren, så står der ikke længere kladde hen over den, og så vælger du at udskrive.

  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (5.6k points)
valgt som bedste svar af
Hej Martin

Jeg er helt med på problematikken i dit tilfælde. Vores lagermodul er dog udviklet ud for den forudsætning, at det skal være simpelt og let at håndtere. Funktionen er bl.a derfor sådan, at man i flowet mellem Ordrebekræftigelse og Fakturering ikke kan ændre på en følgeseddel som udskrives på bagrund af de leverede varer, som altså leveres på basis af ordreindholdet.

Man kan ikke vælge flere varer til levering, end der fremgår af Ordrebekræftigelsen. Og hvis man leverer færre varer/mængder end ordren indeholder, så har man en restordre. Disse funktioner (som du oplever som en slags spærring) bliver der ikke ændret på, for det vil øge kompleksiteten, og (efter min helt egen opfattelse), ændre logikken i lagerstyrringen.

Jeg har dog siddet med en Lagerdemo og testet lidt på din udfordring.   

1. Hvis du kun del leverer din ordre, fordi du pakker/leverer færre antal/mængder kød, har du mulighed for at slette denne del leverede restordre når den vel at mærke også er blevet faktureret (salgsfakturaen skal også være bogført).

2. Hvis du har behov for at levere flere kg. kød end ordren lyder på, skal du først gå tilbage til ordren og ophæve sendtstatus og tilrette/opskrive den mængde som du kan levere, og registrer ordren som sendt igen. Så kan du gøre den nye opskrevede mængde klar til levering, og det kommer med på følgesedlen.

Jeg er klar over, at der kan opstå begge udfordringer på samme ordre, og derfor vil jeg tro, at du generelt må praktisere forslag 2 i din hverdag, når du har behov for at lave følgeseddel med andre mængder end Ordren lyder på. (Retter du ordren til med både færre, og flere mængder på de forskellige ordrelinjer, så får du heller ikke en restordre til sidst).

Husk at du altid kan hente en lagerdemo og teste de lidt specifikke udfordringer du har, og forhåbentlig nå frem til en overkommelig løsning.

  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (5.6k points)
Hej Lennart Schmidt.

Ja det lyder ikke til at det kommer til at virke ordenligt for vores vedkommen.

Men vi har bare gjort sådan at vi printer en ordre seddel ud som følgeseddel og pakke seddel.
Er der mulighed for at slette der der KLADE her over ordre seddelen. eller det er måske kun i demo versionen der står?
Spørgsmål af (310 points)