Hej igen :)
Jeg forstår din udfordring i forhold til, at det kan variere. Jeg må være ærlig at sige, at jeg vendte dette med vores udviklere og de afviste i første omgang forslaget. Det er var derfor jeg håbede dette ville hjælpe jer.
Jeg tror dog stadig, at abonnementsmodulet kan være en brugbar løsning for jer. Jeg vil forsøge at beskrive det herunder, ellers er jeg også åben for en snak over telefonen.
Lad os antage man kunne kopiere flere faktura på en gang.
Så tænker jeg, at jeres arbejdsflow vil se ud på således måde:
I skal huske hver måned at gå ind og fakturere. I skal huske, hvilke kunder og hvilke faktura i ønsker at kopiere. Her ser jeg en risiko for at glemme nogle eller tage nogle forkert. Det er ikke sikkert det er sket for jer, men risikoen er til stede.
De skal så kopieres. Som minimum skal datoen rettes medmindre i automatisk retter den ved afsendelse. Ud over det har i nok også andre ting der skal rettes. Det kunne være en ændring i løntimer. Når det er rettet, så kan de sendes afsted.
Mit bud på, hvordan i gør det med abonemment.
Der er noget opsætning i skal lave på abonnement, men dette er kun en gang i skal gøre det, så kører det derfra.
I har nu oprettet alt, så kunder, interval, vare osv. videre passer. (jeg er klar over varer kan variere, men det vender jeg tilbage til).
Arbejdsgangen bliver nu således. I går ind hver gang der skal sende faktura ud og vælger at køre abonnementet/abonnementerne. Nu er alle faktura dannet, men med den rigtige dato. Vi kan lidt løst sige, at de er kopieret. De vil nemlig lave dem præcis som sidste gang, bare med ny dato, så et eller andet sted er det en kopi af det i gjorde sidste måned.
Alle faktura vil nu ligge som igangværende faktura. I er sikre på i ikke glemmer nogle, da den tager dem alle. I slipper for at skulle sidde og finde de korrekte faktura. Systemet ved hvad den skal 'kopiere'.
I slipper altså for dette ekstra arbejde.
Nu kommer vi så til sagen med at rette en faktura. Det kommer vi ikke uden om, men det gjorde i heller ikke før.
Fordi de ligger som igangværende, så kan i gå ind og rette dem så alt passer. Præcis ligesom hvis i havde kopieret dem fra arkivet.
Nu kender jeg ikke jeres arbejdsgang til fulde, men personligt vil jeg vurdere, at dette ikke bare løser jeres udfordring, men rent faktisk er nemmere end at skulle kopiere alle faktura hver eneste gang.
Jeg håber det giver lidt mening, ellers er jeg meget åben for at tage en snak over telefonen. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at stille uddybende spørgsmål her :)