Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Godkendelse af kontant-bilag

0

Hej 

I Smart Inbox kursus foreslås oprettelse af stamdata i Leverandør.

I opfordres til at levere en kopi heraf til brug for stamdata for leverandør, men i kontant-regi.

Forslaget bygger på bogføring efter kontantprincippet i stedet for faktureringsprincippet.

Det er ikke hensigtmæssigt at alle kontantbilag skal føres indover en kreditor med henholdsvis faktura og efterfølgende betaling.

Ved simpel bogføring, kontantprincippet, minimeres gevinsten ved Smart Inbox uden det forslåede vindue til stamdata i kontant-regi.

i Forslag » Andet af (140 points)

1 Svar

Hej Svend :)

Bare lige for, at jeg er helt sikker på disse principper, så vil jeg spørge lidt ind.

Som jeg læser det du skriver, så er kontantprincippet en måde at bogføre på, hvor du ikke har kreditorstyring ind over. Altså udelukkende som finansbilag. På den måde slipper du i hvert fald for at lave leverandørfaktura og betaling. Er det rigtigt forstået?

Hvis dette er korrekt, så vil jeg sige, at Smart Inbox i den grad stadig kan benyttes. Der kan stadig scannes bilag og systemet vil med tiden lære, hvordan du sidste gang bogførte denne type faktura og foreslå konteringen herefter. Det vil jeg meget gerne fortælle mere om, hvis det er denne måde du arbejder på.

Jeg håber du er frisk på at hjælpe mig på rette spor, så jeg er sikker på vi snakker om de samme ting :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)