Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Størrelsen på PDF previews

+6
Når man åbner et preview på en PDF (ordre, tilbud, faktura, følgesedler mm) så sker dette i et vidue der har en fast størrelse på 483 X 737 pixel. På en alm. skærm er det ca. på størrelse med et visitkort.

Med andre ord er det umuligt at se hvad der står i pdf'en. Her skal man først forstørre vinduet og herefter ned og plusse på selve pdf'en. Det er et dagligt irritationsmoment for mig og mine kolleger + en del andre jeg har talt med om det samme.

Mit forslag er at dette pdf preview åbnes i 960 X 1080 pixel. Dette svarer ca til ½ skærm på en standard moderne computer. På denne måde kan man faktisk læse hvad der står i pdf'en - uden at skulle maksimere, plusse og hive i hjørner.

Mvh
Jan Park Holm
i Forslag » Andet af (330 points)

4 Svar

Hej Jan :)

Jeg må indrømme, at jeg ikke er den skarpeste på dette område, så jeg kan ikke give dig et svar lige på stående fod omkring, hvorfor den bliver åbnet som den gør.

Jeg synes dog det giver god mening at kigge på om vi kan gøre andet. Derfor vil jeg prøve at tage den med videre til vores udviklere og præsentere forslaget. Efterfølgende skal jeg nok komme med et svar på dit forslag.

For nu vil jeg sætte det til overvejes :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jan :)

Du får lige en lille opdatering herfra. Jeg har fået snakket med vores udviklere og det ligner umiddelbart noget vi godt kan arbejde med.

I forhold til, hvor stort det skal være, så vil det selvfølgelig afhænge rigtig meget af, hvor stor en skærm man arbejder på. Derfor vil undersøge mulighederne for at gøre dette automatisk. Vi har taget dit forslag et skridt med videre i processen, men vi har endnu ikke et endegyldigt svar til dig.

Jeg vil vende tilbage her på indlægget når ved mere, men du skal nok forvente, at der går lidt tid inden vi lige kommer helt gennem sagen.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen Jan :)

Jeg sad her den anden dag og testede nogle ting i e-conomic. I den forbindelse åbnede jeg en PDF og gjorde den større. Jeg kan se, at PDF'er bliver automatisk tilpasset størrelsen på vinduet. Jeg må erkende, at jeg ikke ved om denne funktion altid har eksisteret, men den har gjort det i alle de browsere jeg har testet, så jeg vil antage det er universal funktion der er kommet i PDF-visningen. Pop up'en bliver stadig åbnet i samme størrelse, men selve billede bliver altså tilpasset når man åbner i fuld skærm. Jeg er klar over du stadig skal maksimere, men det er trods alt noget nemmere end at skulle zoome bagefter.

Hvis du ikke oplever dette, så må du meget gerne sige til. Det ligner dog at virke alle steder.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jan! 

En opdatering herfra.

Vi har lavet om i den måde PDF størrelsen bliver dannet. Du vil nu få en PDF, hvor vi kigger på din skærmstørrelse og danner PDF højden ud fra 80% af den samlede højde af din skræm. Bredden bliver defineret ud fra 60% af højden. 

Jeg håber det gør dit daglige arbejde nemmere. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det er så skønt - takker :-)