Hej igen,
Jeg har en lille opdatering på dit indlæg her. Sagen omkring at skulle afstemme ud fra ordrenummer kan jeg sagtens se. Derfor har vi kigget på en løsning til jer.
Det er i mange tilfælde sådan, at ordrenummer i e-conomic og i ens webshop ikke passer sammen. Derfor vil langt størstedelen af vores kunder blive forvirret af, at vi synliggøre et ordrenummer, som alligevel ikke passer sammen med banksiden.
Vi har derfor kigget en anden vej. Da ordrenummer i webshop og e-conomic sjældent passer sammen, så har mange brugt 'øvrig ref.' til at få ordrenummeret ind.
Vores løsning er, at du via betalingsbetingelse 'betalt kontakt' kan få øvrig ref. direkte ind i bankafstemningen og at denne så indeholder ordrenummeret.
Du kan se, hvilken betalingsbetingelse og hvordan det ser ud her:
Det vil altså sige, at der hvor du har din webshop kan sende ordrenummeret ind i øvrig ref og vælge, at alle kunder skal bruge betalingsbetingelsen med 'betalt kontakt'. Navnet kan du selv styre. På billedet har jeg kaldt det 'Køb fra Webshop', men det styrer du som sagt helt selv.
Husk flueben i det felt jeg har markeret med rødt og modkonto, så er du i mål og vil nemmere kunne afstemme din bank med indbetaling fra webshoppen.
Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening.
Hvis det giver mening, så hører jeg meget fra dig i forhold til, hvordan det virker for dig :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz