Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




ordre nr i bankafstemning

0
Hej.

Vi har en virksomhed som består af to virksomheder.

En hvor vi sælger køkkenfornyelser hos kunden, hvor vi holder kunden i hånden hele vejen og en anden og støt voksende del er vores webshop til gør-det-selv folket.

Vi sidder med en kæmpe udfordring i bankafstemning, da det er ordre nr der fremgår i banken kolonnen til højre, men i kolonnen til venstre i economic er det faktura nummeret. Vi har utrolig mange enslydende ordre så beløbende er det samme og derfor bruger vi ALT for meget tid i jeres system på at afstemme.

Vores ordre bogføres automatisk i economic når vi afslutter og hæver beløbet i banken(Danske Bank)

Vi har fået af vide at det ikke kan lade sig gøre at få ordre nummeret til at fremstå i venstre kolonne....

Så vores forslag er at skab muligheden for at ordre nummer kan fremstå i begge kolonner. For at lette afstemningen.

Mvh

Køkkenfornyelse.dk
i Forslag » Andet af (120 points)
Hej Køkkenfornyelse
Jeg går ind for dit forslag.
Jeg har selv foreslået noget tilsvarende her på forummet.
Se
https://forum.e-conomic.dk/18211/guf-for-webshoppere-abonniner-og-udviklere?show=18211#q18211

Desværre er det ikke folk, der har været ude i det rigtige erhvervsliv, som bestemmer, hvad der er godt, og hvad der er skidt, så jeg tror dit forslag er forgæves. Desværre!

mvh
Finn
e-consultic.dk

2 Svar

Hej Rikke og tak for dit forslag :)

Som Finn nævner, så har der været snak om dette før. Jeg ved ikke om du har læst det andet indlæg, men der bliver dette blandt omtalt.

Jeg kan sagtens se problemstillingen ved, at det er ordrenumre i får fra banken.Det kan gøre det svært at afstemme, når vi henviser til bilagsnummer eller tekst.

Selvom jeg synes det giver rigtig god mening at kunne afstemme ud fra flere ting, så må jeg henvise til den betragtning, der blev taget sidst på dette indlæg.

Det bliver ikke afvist fordi det er en dårlig ide. Der er helt sikkert en masse potentiale i dette emne, men der er på nuværende tidspunkt ikke planer for at udbygge dette. Jeg ved vi vil kigge på bankafstemningen i løbet af 2018, så jeg vil prøve at tage forslaget med der, men jeg kan ikke love jer, at situationen vil ændre sig.

Jeg vil for nu sætte forslaget som implementeres ikke, men hvis vi kan få det med i de planer, der ligger for bankafstemningen, så skal jeg nok komme med en opdatering.

Rigtig god dag :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen, 

Jeg har en lille opdatering på dit indlæg her. Sagen omkring at skulle afstemme ud fra ordrenummer kan jeg sagtens se. Derfor har vi kigget på en løsning til jer. 

Det er i mange tilfælde sådan, at ordrenummer i e-conomic og i ens webshop ikke passer sammen.  Derfor vil langt størstedelen af vores kunder blive forvirret af, at vi synliggøre et ordrenummer, som alligevel ikke passer sammen med banksiden. 

Vi har derfor kigget en anden vej. Da ordrenummer i webshop og e-conomic sjældent passer sammen, så har mange brugt 'øvrig ref.' til at få ordrenummeret ind. 

Vores løsning er, at du via betalingsbetingelse 'betalt kontakt' kan få øvrig ref. direkte ind i bankafstemningen og at denne så indeholder ordrenummeret. 

Du kan se, hvilken betalingsbetingelse og hvordan det ser ud her:

Det vil altså sige, at der hvor du har din webshop kan sende ordrenummeret ind i øvrig ref og vælge, at alle kunder skal bruge betalingsbetingelsen med 'betalt kontakt'. Navnet kan du selv styre. På billedet har jeg kaldt det 'Køb fra Webshop', men det styrer du som sagt helt selv. 

Husk flueben i det felt jeg har markeret med rødt og modkonto, så er du i mål og vil nemmere kunne afstemme din bank med indbetaling fra webshoppen. 

Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening. 

Hvis det giver mening, så hører jeg meget fra dig i forhold til, hvordan det virker for dig :) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)