Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




dato på varelinje

+1
Jeg laver mange månedsfakturaer, og har brug for af datoen fremgår for det enkelte varenummer på hver enkelt dag. Som der er nu, taster jeg den ind for hver dag sammen med varens tekst, altså teksten skal rettes på alle varelinjer. Findes der ikke en bedre måde, at gøre dette på?
i Forslag » Andet af (180 points)

1 Svar

Hej Åse :)

Jeg vil sige, at jeg umiddelbart ikke kan se en løsning, men for at være helt sikker, så vil jeg lige spørge lidt ind.

Først og fremmest. Når du laver en månedsfaktura, hvornår taster du så linjerne? Det jeg tænker på her er, hvordan skal systemet vide, hvilken dato den enkelte fakturalinje er gældende for.

Jeg vil samtidigt høre om det er faste faktura du sender hver måned? Hvis det er dette, så har vi et abonnementsmodul, som er perfekt til at lave faste faktura i bestemte intervaller.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det mangler også i forhold til del-leveringer både med og uden lager.
Vi har mange del-leveringer og det er meget træls at vi skal ind og oprette/rette ekstra linjer til leverings-datoer når man har ordre med mange vare der levers på mange datoer.
Disse datoer kendes ikke altid i forvejen og så skal man hen og låse ordren op for at rette/tilføje datoerne.

Dette er nået der mangler meget især når i har mulighed for del-levering i jeres lager modul....
Hej og tak for dit input :)

Ligesom jeg spurgte Åse, så vil jeg høre dig ud fra hvilket kriterie, at systemet skal kunne danne leveringsdato?
Som jeg umiddelbart kan se, så kommer du ikke uden om at skulle skrive datoen manuelt ind. Om du åbner ordren, retter og så overfører til en faktura, eller om du blot retter det direkte på faktura kan du selv bestemme.

Det jeg fisker lidt efter er, hvordan leveringsdatoen skal kunne dannes?
For det første giver det ikke mening med del-levering når der kun er plads til en leverings dato.

Det bedste var at have et felt pr. vare linje til en dato.
Dette felt skulle så kunne rettes fra følgeseddel's-modulet så når man klar melder en vare så kunne man taste en dato lige som styk antal.

Dette ville lette en masse tryk og hoppen frem og tilbage i systemet.

Men vis vi ikke kan få det over til følgeseddel's-modulet så i det mindste bare på linjerne i tilbud/ordre/faktura.

Det må der have været en gang da der i report-designeren under kolonder kan vælges leverings-dato.
Hej igen og tak for den uddybende forklaring.

Jeg forstår godt tanken bag at kunne have et felt til dette.
Når vi skal vurdere nye forslag, så kigger vi altid på, hvor mange brugere det vil gavne og hvor meget værdi det vil skabe.
Her vil jeg sige, at det er en relativ lille mængde af vores brugere, som bruger lagermodulet og har behov for at levere på forskellige datoer. Det skal dog siges, at behovet findes og det er mere efterspurgt end andre funktioner jeg har set på vores forum. Så det vil ikke her have den laveste prioritering.
Der hvor jeg vil sige, at dette forslag vil miste prioritering er ved værdien af det.
Hvis der oprettes et felt til at taste dette, så kunne man taste det i varens tekst og på den måde vil det også fremgå af selve varelinje.
Et ekstra felt ville nok være mere overskueligt og give en mere intuitiv arbejdsgang, men dette kan allerede nu godt lade sig gøre.  

Jeg vil derfor afvise at danne et ekstra felt til dette. Ikke fordi det er dårligt forslag. Jeg erkender, at det ville være lækkert med et ekstra felt. Vi har bare andre og mere værdiskabende forslag liggende til udvikling, som vil gavne flere kunder.

Du skal dog have tak for at dele dine tanker her på vores forum :)