forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Sortering på afdeling ved udskrivning af kontokort

0
Hej,

Jeg har en regnskabskunde som udlejer lejligheder i flere ejendomme i Østjylland.

Hver ejendom er oprettet som en debitor i kontoplanen.

Hvert lejemål er oprettet som afdeling under den givne debitorkonto.

Vi har derfor brug for at kunne udskrive kontokort på de forskellige debitorer, fordelt på afdeling, så man hurtigt kan få et overblik de enkelte lejemål.

 

Jeg har indtil videre overført til excel og fordelt på afdelinger derfra - det tager altså lang tid ;)

 

Håber, at i vil tage det op, som en mulig forbedring til systemet.

 

Mange hilsner

Sarah Hellegaard

Huset Venture Aarhus
spurgt 10 Jan, 2018 i Forslag » e-conomic generelt af Huset Venture Aarhus (120 points)

1 Svar

Hej Sarah :)

Dette er meget specifik arbejdsgang, som jeg ikke har hørt andre kunder bruge, når de skal dele deres egendomme og lejemål op.

Der er det sådan, at vi vurderer nye forslag ud fra en tankegang omkring, at vi vil ramme flest mulige kunder, når vi udbygger ny funktionalitet. Derfor vil jeg være ærlig at sige, at dette vil få en meget lav prioritet eller blive helt afvist, hvis jeg tager det med videre til vores udviklere.

Jeg vil dog høre, hvad du ønsker at se, når du hiver disse kontokort ud? Det kan være vi i fællesskab kan finde en måde, hvor du kan få de tal eller informationer du ønsker ud på en nemmere måde i e-conomic.

Jeg håber du er frisk på at følge op, så vi kan finde en god løsning :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 24 Jan, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (84,450 points)
Hej Jesper,

Tusind tak for dit svar!

Det jeg ønsker at kunne skrive ud, er et kontokort, hvor jeg kan se hvad de enkelte lejemål skylder, med primo og ultimo saldo.

Jeg har 7 ejendomme og godt 80 lejemål...

Hvordan håndterer andre dette?

Jeg er meget åben overfor ideer der kan gøre det lettere.


Mange hilsner

Sarah Hellegaard

Huset Venture Aarhus
Hej Sarah :)
Hvis det handler om det skyldige beløb på dine lejemål, så ville jeg oprette hvert lejemål som kunde.
Så kan du styre de skyldige per kunde og holde med historikken per kunde. De kan gøre det vi et kundekontokort eller lignende. På denne måde vil også få det specificeret mere ud end per ejendom.

Jeg ville så oprette hver ejendom som afdeling.
Så vil du kunne trække samlede rapporter per ejendom mens du direkte på kunden kan se skyldige beløb og historik.

Et eksempel.
Du har en ejendom med 10 lejemål.
Du opretter en afdeling. 'Ejendom 1'.
Herefter opretter du 10 kunder, som er til hvert lejemål.
Hver gang du så bogfører et lejemål, som er på denne ejendom, så vælger du ejendom 1.

Det vil løse problemstillingen med primo og ultimo samt give dig mere fleksibilitet, efter min vurdering.

Giver det mening og er der andre ting du gerne vil se? :)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”