Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EAN Nr.

+1
Jeg har nogle kunder som skal faktureres med EAN nr. og disse kunder har forskellige personer der skal på som reference. Dette er ikke noget problem, problemet består i at hver kontaktperson har sit eget EAN nummer, så det kunne være fedt hvis hver kontaktperson kunne oprettes med sit eget EAN nr. og når man så valgte den person i dere ref, så blev dennes EAN nr. indsat på fakturaen.
i Forslag » Andet af (250 points)
Dert er også et forslag, jeg vil tilslutte mig.
Det vil være nemmere end at skulle oprette en kunde for hver kontaktperson .
Mvh
Kirsten Munk

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

Jeg forstår godt jeres udfordring med at skulle sprede det ud over flere kunder. Det kan virke lidt dumt, hvis det egentligt er samme kunde.

Inden jeg kommer med et svar på, hvorvidt vi vil undersøge det nærmere, så vil jeg starte med at spørge ind.

I beskriver, at en kontaktperson har sit eget EAN nummer. Er det sådan, at hver person har et nummer, eller er det en person, der repræsenterer en afdeling, hvor det så er afdelingens EAN nummer?

Ydermere, så vil jeg høre, hvori de største udfordringer ved at skulle oprette flere kunder ligger. Her tænker jeg blandt andet på når man skal udligne dem, at det kan være besværligt at finde de forskellige debitorer.

I må meget gerne byde ydeligere ind her. Grunden til jeg spørger er, at jeg skal præsentere dette for vores udviklere, hvis det skal gennemføres og her er det rigtig godt at kunne beskrive jer brugeres specifikke behov.

Jeg håber i er frisk på at hjælpe mig med dette :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen,

Forslaget har nu ligget i et stykke tid uden der er sket noget. Derfor vil jeg nu følge op.

Jeg kan godt se udfordringen i forhold til, hvis man skal benytte flere EAN-numre.

Omvendt vil jeg også sige, at dette ikke er noget vi har haft særlig stor efterspørgsel på. Vi vil derfor kigge på anden funktionalitet, hvor vi har en brede mængde af brugere, der bakker op. 

Jeg vil dog gøre jer opmærksom på, at man kan lave en styring af flere kunder i e-conomic, hvor der er en 'hovedkunde' med underliggende kunder. Jeg vil lige forklare, hvad jeg mener for ikke at skabe forvirring. 

Man kan nemlig lave en betalingsbetingelse, som hedder kreditkort. Lad jer ikke snyde af navnet. Det er funktionen i denne vi skal fokusere på. 

Selve tanken er, at man kan fakturere fx fem forskellige kunder (forskellige kontaktpersoner med sit EAN-nummer). Det samlede skyldige beløb flyttes så over på hovedkunden, så er det meget nemmere at udligne og holde styr på det samlede skyldige beløb. 

I kan se et billede af opsætningen her: 

Tanken er så, at alle skyldige beløb på kunden vil blive samlet under den kunde i skriver under 'kundenr.' 

EAN numre deler i så ud på de forskellige kunder, som bruger denne betingelse. 

Det kunne være en løsning, som gør det nemmere at håndtere flere EAN numre. Kom endelig med spørgsmål, hvis der skulle være noget. 

Rigtig god dag :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)