Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Superbruger kan ikke godkende kladdeposteringer?

0
Vi vil gerne at det kun er den økonomiansvarlige der kan bogføre kladdeposteringer – men andre brugere skal kunne oprette f.eks. kreditorfakturaer, men uden at kunne bogføre dem.

Det burde jo være en ret enkel opgave – specielt fordi jeg jo selv (som superbruger) kan sætte om de forskellige kladdeposteringstyper kræver godkendelse…

Men suk! – som superbruger kan man ikke selv godkende kladdeposteringer – til det skal man være administrator – og for at være administrator, så skal man være revisor…???

Dvs. at man som økonomiansvarlig i egen virksomhed, enten ikke selv kan godkende kladdeposteringer – eller man er nød til at ha’ systemet sat op, så samtlige brugere kan bogføre i kladden – hvordan giver det på nogen måde mening???!!!??
i Spørgsmål » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge :)

I forhold til den funktion du beskriver, så er tanken med den, at en eller flere brugere kan oprette sin kladdeposteringer i kassekladden. Herefter kan en revisor/bogholder fx. en gang om ugen, måneden, eller årligt gå ind og godkende de posteringer, som han/hun har sagt god for til bogføring. Det er altså en ekstra sikkerhed for, at der ikke bliver bogført noget uden at det er blevet løbet gennem en ekstra gang af revisoren eller bogholderen.

Jeg kan godt se det er lidt samme situation den økonomiansvarlig hos jer står i, hvis det er denne person, som går posteringerne gennem og tjekker om de godkendt til bogføring.

Som jeg forstår det, så arbejder I på en måde, hvor alle kan oprette posteringer i kassekladden. Det indtryk jeg har af størstedelen af vores brugere er dog, at dem der opretter posteringer også er dem, der bogfører dem. Det er på den måde, at det giver mening.

Jeg er helt med på, at det falder uden for jeres arbejdsgang, men det er en forklaring på, hvorfor det giver mening at gøre det på denne måde :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)