Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




automatisk løbende importering af kontaktpersoner til mailchimp med API-key / Lukket forbindelsen?

0
Hej forum

Vi satte vores mailchimp konto med nyhedsmail op til selv at hente kunder over løbende ved hjælp af API-key. Men jeg kan nu se at dette ikke virker længere og jeg kan hverken finde indstillingerne hos mailchimp eller hos e-conomics, er der nogen der har bøvlet med det samme?

 

Det er nok snart 2 år siden jeg satte den op, men kan nu se at den sidst har importeret kunder tilbage i december 2016.

 

Dette var jo en genial løsning istedet for de rodede e-conomics lister som vist kun gælder fakturamails? Man kan vel STADIG ikke eksportere kontaktpersoner i grupper i CSV filer her to år efter jeg spurgte på det sidste gang?? - helst en gruppe af gangen ville være den perfekte løsning, for så har jeg fundet ud af at man kan gemme dem på google drive og linke den til de forskellige grupper man har oprettet i Mailchimp.

 

 Men er der nogen der kan hjælpe vil jeg sætte stor pris på det.

 

Vh Jacob
i Spørgsmål » Andet af (180 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Jacob :)

I forhold til om vi har ændret noget i vores API, så er jeg i gang med at undersøge sagen, men det er noget jeg lige skal grave lidt i.

I forhold til at eksportere kontaktpersoner, så kan dette godt lade sig gøre. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad du mener med de skal eksporteres i grupper. Vil du uddybe den del for mig? Så kan jeg give dig det bedste svar.

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det kan jeg godt ja.

Der er jo en vej til hele listen med blandet kontaktpersoner fra alle mine kundegrupper. Men det duer ikke, jeg har både erhvervskundegrupper og privatkundegrupper. og det er vigtigt for os at vi kan sende forskellige nyhedsbreve til forskellige kundegrupper.

Jeg har fx en del trælastkunder fra forskellige trælastkæder, men de er sat op i forskellige kundegrupper, her kunne det være en fordel at jeg kunne trække en gruppe ud i en CSV fil istedet for de omkring 2300 kunder i totallisten. Denne ville jeg kunne gemme på et drev og oploade til Mailchimp kædet til samme kundegruppe.

Giver det mening nu?
Ja, det giver helt fin mening nu. Tak for forklaringen. Det er ikke muligt at gøre dette, men jeg forstår godt, at du gerne vil sende forskellige mails.

Bare for en sikkerheds skyld, så vil jeg gøre dig opmærksom på, at du godt kan trække denne rapport, hvis det er mailen på selve kunden du skal bruge. Det giver kun udfordringen, hvis det er kontaktpersonen. Du skriver det skal være kontaktpersonen, så det kan godt være, at dette ikke kan bruges, men så ved du, at dette godt kan trækkes per kundegruppe ud fra mailen på kunden.

I forhold til API, så har jeg fået snakket med vores mand herinde. Han siger du meget gerne må tjekke under alle indstillinger -> udvidelser -> apps. Kan du stadig se mailchimp herunder?

Ellers henviste han til, at mailchimps plugin kunne fejle. Mailchimp må derfor meget gerne skrive til API@e-conomic.com og beskrive problemet. Så kan de i fællesskab prøve at kigge på, hvad der kan være grunden til fejlen :)
Hej Jesper

Tak for svar, den er stadig aktiv ja. Så fejlen ligger måske hos Mailchimp.

Jeg prøver lige at skrive til dem.
Det er helt perfekt. Jeg kom til at skrive en forkert mailadresse til dig. Det er API@e-conomic.com. Jeg har rettet det i svaret nu, men bare for en sikkerheds skyld, så skriver jeg det lige igen :)