forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Opret kontaktpersoner via faktura

0
Hej, så prøver vi da lige det nye forum:

Jeg kunne ønske mig en ekstra knap, for eksempel i fakturering, valg af Deres ref. ville det være fint, hvis man kunne hoppe direkte til oprettelse af en ny reference. Ligeledes kunne det være smart, såfremt den samme funktion kunne være der til oprettelse af varer, konti i kontoplan m.m.

Som det er nu, skal man helt ud af fakturering, ind vi oversigt med kunder, vælge kontaktperson, oprette vedkommende, og så ind igen på oprettelse af fakturaer.

Mvh
Niels Erik
spurgt 10 Maj, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af Niels Erik (120 points)
status opdateret 15 Aug, 2013 af Lasse Bager

18 Svar

Jeg er meget enig i dette forslag. Det ville være dejligt, hvis man kan oprette nye ditten datten, i de områder man nu arbejder, uden at skulle ud og oprette andre steder. Mine eksempler - udover Niels - er ved kreditorer og debitorer i kassekladder.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 10 Maj, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
Jeg vil meget gerne tilslutte mig dette foreslag.
Det virker lidt bagvendt (hvilket man især oplever når man skal forklare nye economic kunder, hvorledes systemet skal bruges), at man skal ud fra eksempelvis den faktura man er igang med, for at oprette en kontaktperson.

Claus Aaberg Lundqvist

 

Lersø Park Allé 107

2100 København Ø

Tlf.: +45 31 36 69 91

Mail: caa@cleandesk.dk

www.cleandesk.dk

besvaret 18 Maj, 2010 Forslag af Claus Aaberg (780 points)
Jeg må indrømme at det ville lette arbejdet en del, hvis man kunne gøre som i siger. Har selv haft lidt problemer med det da jeg var helt ny e-conomic bruger.

Jeg sender det videre til min kollega der tager imod forbedringsforslagene.

Tak for jeres input.
besvaret 19 Maj, 2010 Forslag af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
Jeg har også et ønske om at kunne tilknytte forskellig fakturerings e-mail til forskellige kontaktpersoner.
besvaret 23 Jun, 2010 Forslag af Blaabjerg Bogføring (550 points)


Det kan du allerede. Under Kontaktpersoner skal du udfylde den enkelte kontaktpersons e-mail, og så eventuelt sætte hak i faktura, hvis såvel standard-e-mailen under debitoren som denne kontaktperson skal have fakturaen. Du kan også vælge ikke at have en e-mail under standarden, men kun have den under kontaktpersonen, så er det kontaktpersonen der får fakturaen.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 29 Jun, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
Tak Susanne K, du har reddet min dag. Havde ikke lige regnet ud, at man bare kunne undlade e-mail-adresse under standard.
Dejligt at lære noget nyt!

Jane
besvaret 16 Jul, 2010 Forslag af Blaabjerg Bogføring (550 points)
Det var sørme så lidt

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 18 Jul, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
Forslag til forbedring: Når man starter på en salgsfaktura, og hopper ud af den igen - f.eks. for at oprette en ny kontaktperson, er den desværre ikke at finde under Igangværende fakturaer, hvilket betyder, at man skal starte helt forfra. Øv!

Jeg har ikke testet præcis hvor meget der skal udfyldes, for at fakturaen aut. gemmes under Igangværende fakturaer, men ville ønske, at ALLE fakturaer man starter op på, gemmes aut. under Igangværende fakturaer.

Præcis hvor meget skal man udfylde, for at fakturaen gemmes?

Med venlig hilsen
Anne Bjørnsten
A B Consult - Regnskabsassistance
besvaret 25 Aug, 2010 Forslag af A B Consult (2,020 points)
ABC:
Fakturaen skjules, hvis den ingen linjer har, OG hverken Overskrift, Tekst eller Øvrig ref. er udfyldt.

Dette er faktisk en forholdsvis ny ændring - som havde det positive formål at undgå opsamling af en masse tomme igangværende fakturaer (eller tilbud/ordrer), man ikke skulle bruge alligevel.

Det har så efterfølgende vist sig at give en del problemer - ud over dét, du beskriver, så faktisk primært, at vi ikke med sikkerhed kan vide, hvornår der kan ryddes op i disse tomme fakturaer.

Det er derfor meningen, at vi inden for de kommende måneder vil vende tilbage til den gamle funktionalitet - således at disse ikke længere skjules, men aktivt må slettes, ifald man ikke skal bruge dem.


Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 27 Aug, 2010 Forslag af Christian Estrup (19,430 points)
Jeg ville gerne have det sådan, at har jeg alene oprettet en faktura, og ikke mere, at fakturaen så forsvinder fra Igangværende, hvis jeg forlader skærmbilledet. Men har jeg lavet en hvilken som helst ændring, f.eks. en datoændring eller betalingsbetingelse, at den så gemmes. Oprydningen er næsten det mindste af det hele efter min mening. Eller hvad med slet og ret en valg-mulighed når man forlader fakturaen, at den spørger om den skal gemmes?

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 27 Aug, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”