forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kunder - EAN fakt. - e-mail/kontaktperson

+1
Vi har nogle kunder, som vi fakturerer til via EAN. På disse kunder har vi også anført en emailadresse under oplysninger for at kunne sende kontoudtog til dem/generelt have deres emailadresse stående til generel henvendelse.

Vi har det problem, at såfremt en sælger ikke har fået anført en kontaktperson på en salgsfaktura til en EAN-kunde, så sender e-conomic (personen der fakturerer, men de sidder ikke og holder øje på alle kunder, om de skal have faktura pr. email eller via EAN) i stedet fakturaen til den anførte emailadresse på kunden. Vi ønsker i stedet, at e-conomic bremser fakturaprocessen advarer om, at der ikke kan faktureres via EAN uden at der er anført en kontaktperson. Såfremt vi blot sletter emailadressen i "faktura email" på kundeoplysningerne, så mangler den til at fremsende kontoudtog.

Hvordan løser vi dette problem?
spurgt 14 Dec, 2017 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Pernille Møller (690 points)

2 Svar

Jeg vil blot tilslutte mig ovenstående indlæg.

Jeg vil yderligere foreslå, at man på den enkelte kunde kan sætte hvordan de ønsker at modtage fakturaer (EAN, email eller hardcopy (eventuelt med email som default)). Hertil, at hvis en kunde står til at modtage pr. email, at så skal email feltet være obligatorisk.
besvaret 14 Dec, 2017 Spørgsmål af Helge Abrahamson (3,240 points)
Hej Pernille :)

Jeg ville meget gerne komme med en super løsning til at klare denne problemstilling, men det findes ikke. Det eneste i kan gøre er at bede jeres sælgere om at tjekke om de sender fakturaen korrekt. Jeg kan godt se, at det kan gå galt, hvis man bare trykker sig gennem flowet, men hvis de lige kigger til venstre inden de bogfører, så er problemet løst.

Jeg er klar over det ikke var det svar du ønskede, men det er altså den eneste løsning pt. :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 14 Dec, 2017 Spørgsmål af Jesper Mieritz (86,410 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”