Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EAN faktura, kontant vs forudbetaling

0
Vi er løbet ind i en udfordring med håndtering af kreditkort betalte EAN-fakturaer.

Måden som E-conomic tolker det på, er efter min mening uhensigtmæssig.

Hvorfor er det ikke muligt at lave en kontant betaling med en modkonto, som får samme betydning for kunden, som en tilsvarende faktura med forudbetaling (uden modkonto)

Sidst nævnte kræver jo en ekstra arbejdsgang.

Alternativt, så skal vi håndtere kreditkort betalte fakturaer til privat og offentlige kunder forskelligt, det virker også helt galt.

Jeg har drøftet det med supporten i dag og selv efter at have tænkt mere over det, så kan jeg ikke se at det har nogen som helst negativ betydning for modtageren af en EAN faktura at den er ens om de har betalt med kreditkort eller reelt har forudbetalt.

Det lyder mest af alt som om E-conomic har en tolkning af EAN som er lidt for ufleksibel.

Og hvis vi ser bort fra EAN fakturaen, hvorfor kan en forudbetalt faktura ikke have samme automatisk mekanisme med bogføring af betalingen som en kontantfaktura?

Så kan jeg som kunde selv bestemme, ved at vælge eller fravælge en modkonto.
i Forslag » Andet af (430 points)

1 Svar

Hej Thokri :)

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener her. 

Du skriver "Hvorfor er det ikke muligt at lave en kontant betaling med en modkonto, som får samme betydning for kunden, som en tilsvarende faktura med forudbetaling (uden modkonto)"

Hvad mener du med samme betydning og hvordan skal det hænge sammen med modkonto?

Kan jeg lokke dig at uddybe, hvad du helt præcist mener?

Du skriver også "Og hvis vi ser bort fra EAN fakturaen, hvorfor kan en forudbetalt faktura ikke have samme automatisk mekanisme med bogføring af betalingen som en kontantfaktura?"

Her opfatter jeg det som du bruger betalingsbetingelsen 'betalt kontakt'. Når du bruger denne, så vil indbetalingen blive bogført i det øjeblik fakturaen er bogført, som var det fysisk kontant salg.

Det er ikke sådan jeg ville opfatte en forudbetaling.

Du må også meget gerne lidt ord på, hvorfor dette giver dig udfordringer.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)