Hej Thokri :)
Jeg kan godt forstå din frustration i forhold til at komme til at sende forkert.
Grunden til, at den sætter prikken i email skyldes, at det flow med at udvælge faktura og afsende dem ikke er koblet sammen.
Systemet gør det over to omgange. Først vælger den faktura. Du kunne i teorien klikke dem af. Det ville give samme input til det næste punkt, der er under bogfør og send valgte. Den ved ikke, at de er valgt ud fra funktionen 'vælg NemHandel-faktura', så derfor prøver den bare at sende de faktura, der er valgt. Jeg håber det giver mening for dig, men det er altså derfor du kan komme ud for, at den vælger email som udgangspunkt.
I forhold til at lave dette om, så hænger de to punkter som sagt ikke sammen. Jeg tænkte dog på, at en løsning kunne findes i selve udvælgelsen af faktura. Man kunne lave det sådan, at den kun vælger de faktura som direkte kan sendes via EAN.
Jeg er dog i tvivl om det er en bedre løsning at undlade de faktura, som ikke kan sendes via EAN. Så vil prikken aldrig komme til at stå i email, hvis man kun bruger funktionen til at udvælge til EAN.
Det betyder dog også, at du ikke vil kunne se, hvilke faktura, som har EAN nummer, men mangler kontaktperson, så du vil miste muligheden for at fejlsøge hurtigt her.
Jeg prøver lige at vende den med par kollegaer omkring, hvad de tænker om en sådan en ændring, men jeg vil samtidigt høre dig om, hvorvidt dette ville være en bedre eller værre løsning? :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz