Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




OCR er manglelfuld

0

Vi har nu brugt "Indbakken" i nogle måneder. Det er stadig ikke lykkes at få en af vores store leverandørers fakturaer til a scanne ind, bare nogenlunde rigtigt.

 

billede af første ½del:

 

...og den 2.

 

 

en kreditnota går heller ikke:

.PDF'en ankommer via e-mail som vedhæftet, og den del fungerer; men når det kommer til at få lært e-conomic at læse, står der meget tilbage at ønske.

... og det er jo ikke fordi modulet er gratis; så jeg forventer mig at det fungerer, således at man får det der betales for.

Jeg har haft emnet oppe at vende med en af jeres konsulenter som ringede for at følge op, lige efter at vi var gået i gang. Han bad mig om at give det lidt tid, det er så omkring 2 mdr. siden, det må være tid nok; der er modtaget mere end 40 fakturaer / kreditnotaer siden 1. september.

C/

i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (560 points)
opdateret af
Hej Claus,

Såfremt du ønsker en 100% løsning, kan vi tilbyde en PDF til e-conomic løsning, som ikke er OCR baseret. Vores løsning henter data direkte fra PDF'en og indlæser automatisk til e-conomic. I har intet manuelt arbejde forbundet med en løsning hos os. Du er velkommen til at kontakte mig på sube@hubbroker.com, hvis du er interesseret i at høre nærmere.

1 Svar

Hej Claus

Det er selvfølgelig rigtig irriterende, hvis den ikke kan finde de oplysninger du ønsker på din PDF.

Først og fremmest er jeg nødt til at sige, at den aldrig vil kunne scanne 100%. Dermed ikke sagt, at den slet ikke skal kunne scanne noget. I dit tilfælde kan jeg se, at det kun er dato den fanger, hvilket selvfølgelig ikke er optimalt.

I forhold til din overskrift, så skriver du den ikke fanger OCR. Jeg kan dog ikke se, hvor den skulle OCR linjen henne på din PDF. Derfor vil jeg gerne prøve at undersøge det lidt nærmere. Kan jeg lokke dig til at sende nogle af de her PDF'er til mig på info@e-conomic.dk att. Jesper og så give mig adgang til din aftale?

Du giver mig adgang ved at gå ind alle indstillinger -> virksomhed -> administrator -> søg efter nummer 1109275 -> tryk på lille mand med fluebenet -> og til sidst ok.

Hvis du gør det, så kan jeg prøve at kigge på, hvad vi kan gøre nu og her og samtidigt vil jeg sende nogle eksempler til vores folk, der sidder med scanning. De kan prøve at se på om vi kan gøre noget bedre. Det er hele tiden en løbende proces at forbedre scanneren. For at gøre den bedre, så skal der komme noget feedback. Det er her vi giver PDF, som ikke bliver scannet optimalt, så de kan prøve at arbejde ud fra det.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
OCR er en generel betegnelse for Optical Character Recognition, og specifikt på FI kort f.eks.
- varer er afsendt ;-) go' W
Hej og tak for forklaringen af OCR. Jeg var ikke klar over det var en generel betegnelse :)

I forhold til mailen, så har jeg kigget lidt og jeg mener problemet bunder ud i et ugyldigt CVR-nummer. Jeg har givet en lidt mere uddybende forklaring i mailen :)