Kære Aquatex
Tak for dit forslag, men det er desværre ikke brugbar.
Hvis man gør som du beskriver, skal man manuelt ind og slette kontaktperson ved fakturering, og vi har kunder der stadig gerne vil have at både kontaktperson OG bogholderi får faktura samtidig. Det vil være for risikabelt manuelt at skulle holde øje med hvem der ønsker det ene og hvem der ønsker det andet. Med fare for fejl.
Sletter man fakturamailen på selve kunden så synes jeg at kunne erindre ved tidligere tests, at rykker proceduren går skæv, da den netop går ned og kigger på kundens fakturamail ... men måske jeg tager fejl.
Summersummarum er, at vi stadig mangler muligheden for at kunne blokere alle fakturaer til kontaktpersoner, og KUN sende faktura til en kundes ønskede bogholderi.
Vi har mange gange måtte give besked til kunderne, om at deres ønske til "alle fakturaer til bogholderi og ikke til andre" ikke kan lade sig gøre.
I min vildeste fantasi kan jeg ikke forstå at man ikke kan ligge en blok/funktion ind lige inden selve fakturakørslen. En funktion der lige tjekker om der er oprettet mailadresse i et specifik felt på kunden (fx. nyt felt: "alle fakturaer sendes til: xxx@xxxxxx.xx") Er der en mailadresse bliver der sat et tjek i en database. Til allersidst i fakturakørslen kører der så en lille funktion igen, der lige tjekker om der er et tjek i det databasesfelt, og hvis der er, udskiftes kontaktperson mailen og der slettes evt. "kopi af faktura" fra kontaktpersoner. Så der kun bliver foreslået en enkelt mail, som er det ønkede bogholderisted xxx@xxxxxx.xx. Samme funktionalitet kunne evt. oprettes til rykkere, som nogen steder evt. ønskes sendt direkte til et restancekontorer.... men jeg har også en god fantasi og i kodesprog er alting ikke så lige til ;)
Jeg håber stadig at det er en funktion der bliver oprettet i e-conomic. Det vil lette arbejdet og forvirringen for vores helt store kunder. så deres bogholderi ikke i nogen tilfælde står med to fakturaer ... fordi deres ansatte (vores kontaktperson) også har sendt hans/hendes kopi af fakturaen til bogholderiet ;)
Venlig hilsen
Anita, Subcolor