Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Momsrapport for hele året for firmaer med forskudte regnskabsår

+1
Som det er nu kan man i momsrapporten kun vælge hele året, hvis regnskabet følger kalenderåret.

 

Det er jo en ulempe for de firmaer som har forskudt regnskabsår og forfordeler de firmaer der følger kalenderåret.

Det må da være muligt at I laver programmet så hele året også gælder for de firmaer, som har forskudt regnskabsår, når man taster start og slutdato for regnskabsår.

 

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
i Forslag » Andet af (860 points)

2 Svar

Hej Marianne :)

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke helt forstår problemstillingen.

Jeg er helt med på, at man kan have regnskabsår, som ikke følger ikke følger kalenderåret. Jeg er dog ikke helt med på, hvorfor det skulle påvirke dine momsindberetninger.

Dine momsindberetninger vil nemlig altid følge kalenderåret og derfor passer intervallerne vi har opstillet både til virksomheder, som har forskudte regnskabsår og dem der følger kalenderåret.

Kan jeg lokke til at uddybe, hvorfor dette bliver et problem lige præcis for virksomheder, der har forskudte regnskabsår?

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Somme tider er det rart at kunne afstemme hele regnskabsåret på en gang og det kan man kun hvis man følger kalenderåret. Med forskudt regnskabsår skal man lægge mindst 2 tal sammen, så det kan kun bruges af de firmaer, der følger kalenderåret.

 

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
Forslag af (860 points)
Hej Marianne :)

Jeg beklager jeg ikke har vendt tilbage på dit svar. Det er smuttet fra mig.

I forhold til at se hele ens moms med forskudte regnskabsår, så vil vi ikke gå ind og ændre i momsopgørelse, da det ville være forkert at vise en momsindberetningsperiode, der egentligt ikke er gældende.

Jeg vil henvise til dine konti for moms, hvor du kan se tallene for en periode du ønsker. I dit tilfælde vil det så være dit regnskabsår :)

Hilsen Jesper Mieritz